سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

زنان ایتالیایورونیوز در گزارشی به تنزل جایگاه زنان در جامعه ایتالیا پرداخت. شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: در فیلم مستند جدیدی به نام سیلویو فور اور که درباره صعود سیاسی سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا تهیه شده است از نقش تعیین کننده زنان در مسیر سیاسی، شخصی و قضایی وی غفلت نشده است.

جیان آنتونیو استلا روزنامه نگار و از مولفان این کتاب می گوید: در این فیلم بخشی وجود دارد که برلوسکنی می گوید من زندگی زنان ایتالیایی را تغییر دادم زیرا آنها نمی دانستند که بعداز ظهرها چکار کنند.

زنان وقت خود را جلوی تلویزیون هایی سپری می کردند که فیلم های سیاه و سفید خسته کننده به آنها نشان می داد. برلوسکنی برای آنها تلویزیونی با برنامه های متنوع و متفاوت آورد.

یورونیوز می افزاید: برنامه های تلویزیونی ایتالیا از سی سال پیش تصویر زنان را به شدت تنزل داده و مبتذل کرده است. یکی از مخالفان استفاده ابزاری از زنان در ایتالیا می گوید: ایتالیا امروزه به علت الگویی که از زنان ارائه می دهد موردی منحصر بفرد است.

در تلویزیون های دولتی و خصوصی ایتالیا، زنان منحصرا به عنوان کالا تلقی می شوند. اله مورا از دوستان صمیمی برلوسکنی که بزرگترین آژانس فعال در زمینه زنان و دختران روسپی ایتالیا را در اختیار دارد و قرار است در پرونده روبی گیت محاکمه شود می گوید: مردم مشتری زیبایی و روسپیگری هستند و به صحنه آوردن اینها به معنای ابتذال و مبتذل کردن زنان نیست! علاوه بر این هیچ زنی مجبور نیست تن به این کار دهد.

در ایتالیا یک سوم دختران جوان بیکار هستند و روی آوردن آنها به چنین مسائلی به علت بیکاری باعث تاسف جامعه شناسی شده است که مسئول مرکز مطالعات زنان دانشگاه میلان است. وی می گوید: زنان تحصیلکرده تر از مردان هستند اما چشم انداز اشتغال آنها بسیار محدودتر است.

من در حال تحقیق درباره آگهی های استخدام هستم. زمانی که آگهی های استخدام را بررسی می کنیم می بینیم که اولین شرط برای به کار گیری زنان داشتن چهره زیباست اما چهره زیبا به عنوان مثال در مهندسی رایانه به چه درد می خورد؟ زن به طور نمادین سهل الوصول ترین شی مصرفی است.

نخست وزیر ایتالیا یکی از زنانی را که قبلا به عنوان مدل فعالیت می کرده است به وزارت برابری فرصت های زنان و مردان منصوب کرده است. اما بسیاری از ایتالیایی ها معتقدند که برابری فرصت ها در ایتالیا عبارتی بی معنی است. ایتالیا در گزارش جدید فوروم اقتصادی جهانی در زمینه برابری زنان و مردان در یکی از پایین ترین رده ها قرار گرفت.

در فوریه گذشته بیش از یک میلیون زن و مرد در سراسر ایتالیا در اعتراض به مبتذل شدن زنان در این کشور به خیابانها ریختند. شماری از زنان ایتالیایی تصمیم گرفته اند به وضع رو به تنزل زنان در کشورشان پایان دهند. یکی از این فعالان می گوید: جایگاه زنان در سراسر اروپا در دهه های اخیر تنزل یافته است. باید انقلاب زنان در سراسر اروپا کامل شود.

منبع: تیتر آنلاین

درنگ:
جمله ای رو که زرد کردم، قابل توجه اونایی که غرب رو آرمان‌شهری میدونن که اوضاع آن فراتر از گل و بلبل است!
قسمت نارنجی رنگ، قابل توجه اونایی که میگن اگه روابط در ایران آزاد بشه، توجه مردان به زنان کم میشه.
و جمله ی سبز رنگ، قابل توجه اونایی  که شعارهای دروغین غربی ها رو مبنی بر برابری زن و مرد در اروپا باور کرده اند.

لینک مرتبط:
مردان 5 برابر زنان در بی‌بی‌سی حقوق می‌‌گیرند



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( چهارشنبه 90/4/15 :: ساعت 9:22 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج