سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

چند سالی است که شبکه های ماهواره ای فارسی زبان تلاش های خود را برای جلب نظر مخاطبان ایرانی داخل کشور مضاعف کرده اند.  تهیه سریال های ایرانی، دوبله سریال های خارجی (که امکان پخش آنها در داخل وجود ندارد)، پخش برنامه های آشپزی و حتی برنامه های مستند در شبکه‌های ماهواره‌ای مانند من و تو بخشی از این تلاش‌ها است.

شبکه بهایی من و تو

“من و تو”، شبکه‌ای تلویزیونی متعلق به شرکت “شبکه تلویزیونی مرجان” است  که برنامه‌های خود را از کپیتال استودیوی شهر لندن پخش می‌کند.

این شبکه در 6 آبان 1389 (28 اکتبر 2010) در همسایگی تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی و با همکاری برخی عوامل آن، در لندن پا به عرصه وجود گذاشت.

ابتدا همه فکر می‌کردند مدیریت این شبکه را گوگوش (فائقه آتشین) خواننده دربار پهلوی برعهده دارد اما بعدها مشخص شد استفاده از نام وی فقط در حد تبلیغات بوده نه چیز دیگری و مدیریت این شبکه انگلیسی را کیوان و مرجان عباسی برعهده دارند.


من و تو، شبکه ی بهائی ها

اگر چه مدیران شبکه تلویزیونی من و تو مدعی بی طرفی رسانه شان در مقابل مذهب ، سیاست و ...هستند اما با توجه به کثرت حضور اعضای فرقه ضاله بهائیت در این تلویزیون، و تبلیغات پنهان و آشکار از این فرقه انحرافی، این ادعایی کذب است.

“رها اعتمادی” (یکی از مدیران ارشد این شبکه که خود فردی بهایی زاده و از خانواده خدمتکاران دربار پهلوی است) در آگهی استخدام این شبکه که چندی پیش در وبلاگش منتشر کرده شروط اصلی را اینچنین عنوان می کند:

1. باید دارای اجازه اقامت و کار در انگلستان باشند.
2. معتقد و پایبند به دین مقدس بهائیت باشند.(!!)
3. نوع پوشش بانوان محترمه در اختیار مدیریت شبکه می باشد.
4. مخالف جمهوری اسلامی ایران باشند.

همچنین، بر اساس اذعان های صریح کیوان و مرجان عباسی از مدیران ارشد من وتو، آنها به فرقه ضاله بهائیت اعتقاد راسخ دارند و قبله ی خود را قبر میرزا حسینعلی در شهر عکا ( در سرزمین های اشغالی که خواستگاه این فرقه انحرافی است) می‌دانند. (+)


منابع مالی تلویزیون من و تو

در شرایطی که تمامی شبکه های تلویزیونی اروپایی با مشکل محدودیت منابع مالی مواجه هستند اما در این شرایط اداره شبکه ای ماهواره ای با چندین استودیو و تعداد زیادی کادر فنی و اجرایی و خرید برنامه های تولیدشده شبکه های دیگر هزینه ای بیش از چندین میلیارد را شامل می شود که مدیران شبکه “من و تو” به راحتی از پس آن بر آمده اند!

حجم و کیفیت تبلیغات پخش شده از این مجموعه تلویزیونی به خوبی نشان می‌دهد که هزینه‌های سنگین اجرای چنین پروژه‌ای با تبلیغ ویتامین یا مواد آرامش دهنده و... تامین نخواهد شد.

یکی از اسرار شبکه “من و تو” مبهم بودن منابع مالی این شبکه عریض و طویل است که بنا بر اخبار به دست آمده، این شبکه بهائی چندین منبع مالی تامین کننده دارد.

«وزارت خارجه انگلیس و آمریکا هدایت کننده اصلی تلویزیون های ماهواره ای فارسی زبان هستند و بودجه کلان این شبکه ها را تامین می کنند.» (+)

این خبر را پایگاه اینترنتی اخبار روز وابسته به گروهک های ضدانقلاب مقیم آلمان منتشر کرده و با اشاره به بی رونقی شبکه های ماهواره ای دارای گرایش سیاسی نوشت: امروز حتی تلویزیون های سیاسی مانند صدای آمریکا هم دریافته اند که مخاطب برای اخبار و تحلیل های سیاسی پای آنان نمی نشیند. بنابراین تلویزیون «فارسی وان» و «من و تو» برای جلب مخاطب راه اندازی شدند. فارسی وان با پخش سریال های مطرح جهانی به صورت دوبله شده مخاطبانی را جذب کرد اما به دلیل همین جنبه سرگرمی صرف، آرام آرام دچار یک فرودستی در جذب مخاطب شد. «من و تو» تجربه مشابهی است که به بخش سبک زندگی غربی و شوهای تلویزیونی و... می پردازد و در کنار شام، مشروب خواری را ترویج می کند.


با “من و تو” قبح زشتی ها کمرنگ می شود!

تمرکز و تاثیر برنامه های این شبکه بدون هیچ جهت گیری سیاسی، بر سبک زندگی مردم است. ترویج سبک زندگی از جهت پوشش، ارتباطات میان فردی، موسیقی، مصرف، مد، ادبیات، گویش و ... هماهنگ با فرهنگ غربی از اهداف این شبکه است که بی شک نتیجه آن نیز حذف دین و اسلام از زندگی مردم، از بین بردن قبح برخی از رفتارهای غیراخلاقی، بی تفاوتی و ایجاد بدبینی نسبت به نظام اسلامی و ... است. (+) (+)

برای درک بهتر و ارائه مطلبی دقیق تر در رابطه با محتوا و مضامین برخی از برنامه های این شبکه، به تحلیل محتوای انها، می پردازیم:


«بفرماییــد شــام»؛ غذایی مسموم در قالبی زیبا

یکی از برنامه های تلویزیون «من و تو»، «بفرمایید شام» نام دارد که با محوریت القای فرهنگ غربی در رفتار و آداب خصوصی و اجتماعی، مرتباً از این شبکه پخش می شود.

در برنامه «بفرمایید شام» چهار نفر که تا به حال یکدیگر را ندیده اند برای هم شام درست می کنند، به خانه های یکدیگر می روند، پس از صرف شام، به هم امتیاز می دهند و در روز پایانی این مسابقه که آخر هر هفته است، امتیازها جمع بندی می شود و به برنده جایزه ای اهدا می شود. این مسابقه که تا به امروز در میان ایرانیان مقیم انگلستان برگزار می شد، به نحوی سعی در آموزش فرهنگ غربی به مخاطب ایرانی دارد

برخوردهای غیراخلاقی میان شرکت کنندگان زن و مردبفرمایید شام- ترویج بی بندوباری

از مواردی که در این برنامه بسیار دیده می شود روابط آزادانه و برخوردهای نامناسب میان شرکت کنندگان غیرهمجنس این برنامه است. به عنوان مثال در ابتدای هر قسمت زنان و مردانی که تا به حال همدیگر را ندیده اند به خانه های یکدیگر می روند و از اولین روز دیدار تا پایان چهار روز میهمانی از هیچ رفتار نابهنجاری از تماس های نامناسب گرفته تا شوخی های مبتذل ابایی ندارند. برنامه ریزان این برنامه با نشان دادن این رفتارها به دنبال قبح زدایی از رفتارهای غیرمتعهدانه در میان نامحرمان هستند. علاوه بر عدم رعایت حریم اخلاق میان زنان و مردان نامحرم در این برنامه، زنان شرکت کننده در آن نیز از پوششی بسیار نامناسب و نیمه برهنه برای شرکت در این مسابقه استفاده می کنند. استفاده از چنین ظواهری در این برنامه در راستای ترویج فرهنگ بد بوششی و بی حجابی در میان مخاطبین فارسی زبان به کار گرفته می شود. شرکت کنندگان در این برنامه بنابر برنامه ریزی مسئولان، هر رفتاری را انجام می دهند تا باورها، اعتقادات دینی و اخلاقی مخاطبان فارس زبان خود را خدشه دار کند.

القای تصویری رؤیا گونه از زندگی ایرانیان خارج از کشور

یکی دیگر از زوایای برنامه «بفرمایید شام»، رویایی جلوه دادن زندگی ایرانیان خارج از کشور است. در این برنامه همه ایرانیان شرکت کننده دارای  وضعیت مالی مناسب نشان داده می شوند و قسمتی از برنامه به بررسی وضعیت مالی مطلوب و زندگی مجلل آنها اختصاص داده شده است. ارائه چنین تصاویری از زندگی ایرانیان ساکن در اروپا، به دلیل جلب اذهان عمومی نسبت به رفاه ایرانیان در اروپا است و به نوعی قصد ایجاد از خود بیگانگی در ایرانیان داخل کشور دارد. به علاوه این برنامه به دنبال تقدیس زندگی اروپایی و تمام مصادیق آن دارد تا از این طریق ایرانیان را به مهاجرت تشویق کنند و برای تصدیق ادعاهای خود به نمایش دادن زندگی مرفه ایرانیان ساکن در انگلستان می پردازند.

قبح زدایی از مصرف مشروبات الکلی

در بیشتر قسمت های این برنامه، شرکت کنندگان بر سر میز شام خود، مشروبات الکلی سرو می کنند و تهیه کنندگان این برنامه به نحوی زیرکانه رفتارها را به نوعی کنار هم قرار می دهند که فردی که در این میان از صرف مشروب و یا سرو کردن آن برای میهمانان امتناع ورزد، از سوی دیگران مورد تحقیر و تمسخر قرار بگیرد. وجود چنین رفتارهایی در این برنامه برای عادی جلوه دادن مصرف مشروبات الکلی و قبح زدایی از محرمات دینی و القای آن به مخاطبان ایرانی داخل از کشور است تا از این طریق مردم را از اعتقادات و باورهای دینی خود دور کنند و به سمت فرهنگ و رفتارهای غربی متمایل سازد. (+) (+)

آموزش میزبانی به روش غربی

در برنامه «بفرمایید شام»، پذیرایی و نحوه سرو کردن شام، تماما بر اساس رسوم و آداب غربی صورت می گیرد. نوع پیش‌غذاها ، غذاها و دسرها نیت این برنامه را برای تغییر ذائقه مخاطب ایرانی به ذائقه غربی، فاش می کند. و برنامه ریزان سعی می‌کنند، سبک غذا خوردن غربی را جایگزین فرهنگ بومی و ایرانی کشور کنند تا مردم به جای رسوم دیرین و غنی در پذیرایی از مهمان، آداب القایی اروپایی را جایگزین کنند که هیچ گونه سنخیتی نیز با فرهنگ ایرانی- اسلامی شان ندارد.

سیاه نمایی شخصیت ایرانیان

یکی دیگر از اصول این برنامه این است که شرکت کنندگان بر سر میز شام به تعریف و تمجید از میزبان و غذاهایش می پردازند اما به محض اینکه در پشت صحنه در مقابل دوربین قرار می گیرند، ایرادات غیر منصفانه ی بسیاری را به نحوه ی پذیرایی و آشپزی اش وارد می کنند. تهیه کنندگان این برنامه با ارائه این رفتارها، سعی در ایجاد چهره ای کدر برای ایرانیان دارد و قصد دارد آنها را انسان هایی دورو، ریاکار، خودخواه و دروغگو جلوه دهند که هیچ گونه همسانی با فرهنگ اصیل ایرانی ندارد. علاوه بر این در تمام طول این برنامه رفتارهای متناقض و غیرانسانی و به دور از وجدان شرکت کنندگان در کنار ادبیات زننده و شنیع راوی مخاطبان را آزار می دهد. راوی این برنامه که برای ایجاد جنبه طنز آن از هر شوخی غیراخلاقی و عبارت شنیعی استفاده می کند، از دیگر نکات منفی این برنامه هست که از سوی مخاطبان نیز بارها مورد اعتراض واقع شده است.


مستندهای هدفدار

در نگاه اول وقتی مخاطبین به تماشای مستندهای این شبکه مشغول می شوند، یکسری برنامه های آموزنده و پربار را میبینند که هیچگونه مغایرتی با اخلاق و جایگاه خانواده ندارد.ولی تمامی این مستندها مقاصد و تفکرات خود را آرام آرام و با آرامش تمام به خورد مخاطبین خود داده و تماشاگران را همراه و هم عقیده خود می کند.

مقاصد و تفکراتی که درون مایه آن عدم وجود خداست...!!!

به عنوان مثال زمانی که مخاطب در حال تماشای مستند تولید انسان در رحم مادر و تولد نوزاد است، در تمام طول برنامه دیالوگها و سخنان گوینده برنامه طوری تنظیم شده که مخاطب، آن برنامه را کاملاً علمی و واقعی بداند.زمانی که مخاطب چنین برداشتی داشته باشد زمان شلیک اهداف ضد اسلامی است.

“..... دانشمندان معتقد بودند زمانی که نوزاد در رحم مادر است توانایی چنگ زدن و در مشت نگه داشتن چیزی را نباید داشته باشد ولی دیده شده نوزاد در رحم مادر دست خود را مشت میکند. نوزاد میمون و گوریل نیز بلافاصله پس از تولد، موها و پشم های تن مادرش را چنگ میزند.چون ما انسانها گونه ای از میمونها بوده ایم که به مرور زمان تغییر پیدا کرده و تکامل یافته ایم،  می توان گفت نوزاد انسان نیز بند ناف را چنگ زده و در دستش مشت می کند......”

متن فوق تکه ای از گفته های گوینده برنامه مستند تولید و تولد نوزاد انسان بود. شاید در نگاه اول مخاطب پی به اهداف گوینده نبرد، ولی اینطور به مخاطب القا می شود که انسان در ابتدا به هیچ وجه به شکل انسان آفریده نشده است...!!!! (داروینیسم)

در ادامه این مستند گوینده می گوید:

“..... هنوز دانشمندان نمی دانند که انسان چگونه آفریده شده یا بهتر بگوییم چگونه از میمون به انسان تغییر ماهیت داده است..... در بین دانشمندان اختلاف نظری وجود دارد مبنی بر اینکه چگونه و با چه تغییرات شیمیایی و محیطی شعور و درک میمونها تا این اندازه تغییر کند تا روزی موجودی تغییر یافته به نام انسان بتواند معادلات ریاضی را حل نماید.... “

همچنین  از شبکه من و تو یک، همزمان با ایام محرم سال 89 مجموعه سفرنامه های شخصی انگلیسی زبان پخش می‌شد. مردی میانسال که با چهره ای کاملاً غربی به عنوان توریست و محقق در ممالک اسلامی در جست جوی واقعیات معماری اسلامی بود.

در قسمتی از این سفرنامه، گوینده در حال نمایش مسجدی در کشور مغرب است و در مورد اهل تسنن و اهل تشیع این چنین می گوید:

“..... اهل تسنن معتقدند خلفایی به نامهای ابوبکر و عمر و عثمان جانشینان محمد بوده اند و این حق آن سه خلیفه بوده. ولی شیعیان صفوی(!!!!!!!) معتقدند که جانشینی به داماد محمد، شخصی به نام علی باید میرسیده که آن سه خلیفه به صورت غیر قانونی این حق را از علی گرفته اند....... به نظر من و بسیاری از مردم اگه حکومت به علی می رسید اسلام دموکراسی را زیر پا میذاشت.با انتخاب ابوبکر و عمر و عثمان میتونم بگم این اولین و آخرین باریه که اسلام بر اساس دموکراسی عمل کرده.....”

در ادامه برنامه، گوینده می گوید:

“..... شخصی مسلمان علی را میکشه و سالها بعد پسر علی به نام حسین برای خونخواهی پدرش قیام میکنه که اونهم ناکام می‌مونه و به دست مسلمانان دیگری کشته میشه(!!!!!!!!!!).......”

(( از تمامی خوانندگان محترم بخاطر نوشتن مطالب فوق عمیقاً پوزش می طلبیم ولی وظیفه خود دانستیم که دیگران را از اهداف و ماهیت واقعی این شبکه آگاه کنیم. ))

این فقط گوشه بسیار بسیار کوچکی از گفته ها و ارائه شده های این شبکه تحت عناوین مستند و سفرنامه است. (+) (+)

مخاطبین کم سن و سال و نوجوان، بینندگانی که پیرامون مطالبی که توسط این شبکه گفته می شود مطالعه ندارند و ایرانیان مقیم خارج از کشور شاید به راحتی گفته های دروغ این شبکه ی ضد اسلامی و ضد ایرانی را باور کنند.

این شبکه اهدافی را دنبال می کند که توسط اربابان انگلیسی خود ابلاغ شده است. ایجاد تفرقه در بین فرقه‌های اسلامی، ایجاد لجام‌گسیختگی شهوت و هوس بین جوانان فارسی زبان، ایجاد شکاف بین خانواده های ایرانی و ...

چه کسی می خواهد 

من و تو “ما” نشویم 

خانه اش ویران باد 

من اگر ما نشوم ، تنهایم 

تو اگر ما نشوی، خویشتنی

از کجا که من و تو 

شور یکپارچگی را در شرق 

باز برپا نکنیم 

از کجا که من و تو 

مشت رسوایان را وا نکنیم 

من اگر برخیزم 

تو اگر برخیزی

همه برمی خیزند...

 

پی نوشت ها

پ.ن1: این مطلب ترکیبی از ده ها مقاله ای است که در اینترنت درباره هویت و اهداف این شبکه انگلیسی نگاشته شده اند. دوستانی که خواستار اطلاعات کاملتری هستند میتونند با کلیک بر روی لینک هایی که به شکل (+) در متن گذاشته شده اند، به صفحات مربوطه هدایت بشن.

پ.ن2: وبلاگ "ورود پسرا ممنوع" شش ساله شد! درسته که تعداد مطالب این وبلاگ (حدود نود پست) نسبت به سن‌ش کمی کمه! ولی مهم اینه که طی این سالها هیچ وقت تعطیل نشده، و به قول معروف:
رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آنست که آهسته و پیوسته رود...
                                                ان‌شاءالله 



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( پنج شنبه 91/9/16 :: ساعت 12:2 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج