• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : از حراج کالا تا حراج دين!
  • نظرات : 33 خصوصي ، 62 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3   4   5      >
     


    قابل توجه "صاحب نام"

    دوست عزيز، در حديث داريم: "اگر از چيزي سؤال کنند که نمي دانيد حيا نکنيد و بگوئيد : نمي دانم"
    من هم از اين بيشتر نمي دانم!

    هر چند که مطمئنم اگر در اين زيارتنامه اشکال شرعي بود، حتما قبل از من و تو، عالمان ديني (که هميشه در خط مقدم دفاع از دين هستند) نسبت به اين قضيه اعتراض مي کردند.

    واقعاً چرا شما اصرار داريد که حتما سوالتان را از يک وبلاگ نويس معمولي بپرسيد تا از کارشناسان ديني؟!

    اينم يه لينک ديگه براي پيگيري سوالتون:

    http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=845&GroupID=285

    + صاحب نام 


    از منبعي که معرفي کرديد استفاده کردم، متشکرم. البته متوجه نشدم که چطوري سوالمو اونجا مطرح کنم. پس سوالم را واضحتر از شما ميپرسم:

    درست است که عالم بودن و پاک بودن فرد بسيار مهم است و نيز صحيح است که قرابت زماني و مکاني با ائمه اطهار، ارزش نمي آورد، همه اينها را ميدانم. اما سوالم اين است که چرا در دوره ما از بين اين همه مراجع معظم و علماي عاليقدر تنها و تنها براي يک نفر به نحو اغراق آميزي زيارتنامه ساخته اند؟ سيد رضي، بحرالعلوم، علامه مجلسي، علامه اميني، علامه طباطبايي، چه علمايي که بر دار رفتند، چه علما و امامزادگاني که براي تعالي اسلام متحمل صدمات شدند و چه افراديکه مغفول واقع شدند و ميشوند...

    وجه تمايز انسانها را در امور اينچنيني، ما تشخيص ميدهيم يا خدا؟ ملاک برتري انسانها را ما تشخيص ميدهيم يا خدا؟ اگر در بالابردن مقام يک فرد دچار اغراق و غلو شويم در درگاه خدا، چگونه پاسخ ميدهيم؟ اگر عملي نو و ابداعي باشد و در مورد ديگران و هم صنفان آن شخص صورت نگيرد ،مسلما حکم بدعت را دارد. اميدوارم از سوال من ناراحت نشده باشيد.

    پاسخ

    اولا: با توجه به اينكه من هنوز اين زيارتنامه رو نديده ام، خوشحال ميشم اگه شما متن اين زيارتنامه يا عکسي از اون رو به من نشون بديد، در غير اين صورت من نمي تونم به طور دقيق به سوال شما پاسخ بدم. براي همين است که به شما توصيه کردم که به سايت هاي تخصصي مراجعه کنيد چون عقل سليم ميگه براي هر کار بايد به متخصصش مراجعه کرد. (البته اگر واقعا به دنبال جواب باشيد!) ................. ثانيا: بعيد ميدونم توي اين زيارتنامه حرفي از برتر بودن امام خميني نسبت به سيد رضي، بحر العلوم يا ديگر علما زده شده باشه! همچنين، بعيد ميدونم منعي داشته باشه که شما اين زيارتنامه رو براي ديگر علماي طراز اول جهان تشيع بخونيد. ................ ثالثاً: تعريف شما از "بدعت" کاملا اشتباهه. بدعت يعني سنت و روش جديدي که به دروغ، به دين و خدا و پيغمبر نسبت داده بشه. ............. همونطور که مي بيني اين قاعده، بر مسئله ي مورد بحث ما صدق نمي کنه. چون کسي نگفته که مثلا اين زيارتنامه از پيغمبر يا امام صادق نقل شده! .................... در پايان اينکه: اون لينکي که خدمتتون معرفي کردم سايت پاسخگويي نبود بلکه به خاطر آوردن مطلب مرتبط به بحث ما، اونو معرفي کردم. ....... اما يکي از سايت هاي پاسخگويي که هم خودش سايت خوبيه و هم لينک ديگر سايتهاي پاسخگو رو ارائه کرده در اخر اين کامنت لينکشو برات ميذارم. در سمت چپ صفحه، قسمتي هست به نام "ارتباط زنده" که ميتوني بوسيله ي چت به جواب سوالاتت برسي. يا اينکه در قسمت پاييني صفحه سوالتو بنويسي تا در اسرع وقت به اون جواب داده بشه. آدرسش اينه: http://eporsesh.com
    + داود 
    خب بيا با هم آشتي کنيم باشه؟
    + سرباز گمنام 


    با سلام

    بالاخره اين مردهاي هميشه مقصر ( هم در انديشه در انديشه زنان فمنيسم و اسلام گرا) بايد تو بازار چشمشو درويش کنه و راه بره يا اطرافشو نگاه کنه و تنه به مردم نزنه ؟ کدومش ؟ خانم نويسنده

    پاسخ

    اتفاقا من خودم از مخالفان سرسخت كساني هستم كه تمام تقصيرها رو به گردن مردان ميندازند. بلكه معتقدم چه در گناه به فساد كشيده شدن يك جامعه و چه در ثواب پاك و سالم شدن يك جامعه، هر دو قشر (زن و مرد) به يك اندازه سهيم هستند. ................... در ضمن، جمع بين دو عمل بالا كار چندان سختي نيست. يه تحقيق ساده ي ميداني كه بكني خواهي ديد اكثر مرداني كه تنه مي زنند كساني هستند كه نسبت به اين احكام بي موالاتند ، نه مردان متدين و حزب اللهي.
    + داود 

    عزيزم اين کامنتها رو براي ناراحت کردنت نميگذارم. ما با هم دوست هستيم مگه نه؟ راستي آخر نگفتي آستن دار ميپوشي يا بي آستين؟ جوابم اين رو هم بده "مگر اينکه ..."

    مگر اينکه چي؟

    پاسخ

    نه! خدا نكنه من با كسي دوست باشم كه با ثمره ي خون شهيدان (يعني جمهوري اسلامي) عداوت و دشمني داره ................ خدا نكنه من با دشمن نائب امام زمانم دوست باشم. ................. خدا نكنه من با مزدور طرفدار ظالمي دوست باشم. در حديث داريم كه طرفدار ظالم، در ظلم اون ظالم شريكه. كسي كه از امريكاي وحشي دفاع ميكنه، (همون امريكايي كه دستش تا مرفق در خون مردم افغانستان و عراق و غزه و بحرين فرو رفته) در تمام اين جنايات سهيمه. ................ من و تو هيچگاه به هيچ نقطه ي مشتركي نمي رسيم. پس بهتره الكي نه خودتو اذيت كني و نه وقت منو بگيري. .................... وعده ي من و تو، اون روز نه چندان دور كه آه مظلومان، دامن مستکبران جهان رو بگيره و با چشمان خودمون ببينيم که امريکا و اذانبش با تمام کبکبه شون به زمين سياه بخورن (کما اينکه نشونه هاش کاملا مشهوده) ............... وعده ي من و تو، روز نه چندان دوري که دشمنان ملت ايران ببيند که مشکلات و تحريم ها، نه تنها مانع پيشرفت کشورمون نشده اند. بلکه ايران اسلامي بشه الگويي براي تمام مردم جهان (کما اينکه نشونه هاش کاملا مشهوده)
    + صاحب نام 


    ميشه يه نمونه از زيارتنامه علما مثال بزنيد؟ آيت ا... بهجت ، علامه طباطبايي و امثالهم نيز زيارتنامه دارند؟ اگه نه به چه دليل؟

    حتما قبول داريد که آنچه از زيارت امام زادگان در دست است مربوط به امام زادگان ( سادات معظم) دوره معاصر نيست. از دوره معاصر مثال بزنيد تا به علم ما هم اضافه بشه. تشکر ميکنم

    پاسخ

    ببينيد دوست گرامي، براي زيارت يک امامزاده، قرابت زماني لازم نيست، بلکه اون چيزي که اهميت بالايي داره عالم بودن و پاک بودن اون فرده. و شکي نيست تمام امامزادگاني که الان داري بارگاه هستند مهم تر از اينکه امام زاده بوده اند، عالمان و فقيهان پاک و وارسته بوده اند. کما اينکه کم نيستند سادات و امام زادگاني که نزديکترين فاصله ي زماني و نسبي رو به ائمه ي معصومين(ع) داشته اند اما نه تنها هيچ بارگاهي ندارند بلکه حتي مسيرشان خلاف مسير ائمه هدي بوده مانند "جعر کذاب" پسر امام هادي(ع) و عموي امام زمان(عج) که مردي عياش و نااهل و شرابخوار و از مدعيان امامت بود. ...................... در ضمن اگر واقعا براي کشف حقيقت، سوال مي کنيد و به دنبال شبهه پراکني نيستيد ميتونيد براي گرفتن جواب، به سايتهاي پاسخگويي اينترنتي مراجعه فرماييد. ديدن اين لينک هم خالي از فايده نيست: http://abas.ws/id.php?id=299221
    + ... 

    چرا از دادن پاسخ امتناع ميکنيد؟

    چرا پاسخ نميدهيد که چرا براي آقاي خميني زيارتنامه جعل کرده اند؟ مگه ايشون معصومند؟

    قسمتهايي از آن : يا سيدي اشفع لنا في الجنه...

    از واقعيات فرار نکنيد

    پاسخ

    دوست گمنام! از جواب دادن امتناع نمي كنم بلكه سوالتون رو خصوصي كرده بودم تا بعد از تحقيق، جواب شما رو بدهم. اما ظاهراً شما شش ماهه به دنيا اومده ايد! ................. و اما جواب شما: در کتاب هاي دعا ؛ هم زيارت امام زادگان وارد شده و هم زيارت علما. و امام خميني -ره- هم عالمي برجسته است و هم امام زاده و از اين نظر اين کار بدعت و کاري بر خلاف موازين و عرف شرع نمي باشد و اشکالي بر آن وارد نيست .
    سلام دوست عزيز و بزرگوار
    ممنون از حضور و نظر گرمتون
    بابت اين چند مدتي که نتونستم خدمتتون برسم عذر خواهم.
    با پست(مزار شهدايي که با نيت قربتً الي الله خراب شد!!!!!)منتظر حضور و نظراتتون هستم.
    اللهم عجل لوليک الفرج
    اللهم الحفظ والنصر قائدنا الخامنه اي با القرآن
    اللهم الرزقنا زيارت و شفاعت الحسين في الدنيا و الاخره
    اللهم الرزقنا شهادت في سبيلک
    ايشالله شهيد شي.
    شهادت بنده ي حقير
    التماس دعا

    + داود 

    جوابم رو ندادي "مگر اينکه ..."

    مگر اينکه چي؟

    اين سوال رو هم جواب بده

    نظرت در مورد توليد چادر به همين شکلهايي که وجود داره ولي با رنگهاي غير مشکي و پوشيدن اون توسط زنان در جامعه چيه؟

    پاسخ

    همه جا به نوبت! ................. شما كه جواب دادي منم جواب ميدم!
    + داود 
    "يادته ازت پرسيدم براي اينكه بدونم با كدوم منطق باهات بحث كنم لطفا بگو چه ديني داري؟ جواب دادي؟؟"
    آره. گفتم که چون تقلب(سانسور و به تبع اون چيدن مهرها اونجور که مايلي و به نفع خود) کردي و ميکني من جوابت رو نميدم.همون کامنتم رو که درش اين رو نوشته بودم رو هم گمونم سانسور کردي.
    "يا اينكه براي نوشتن اين كامنتا چقدر و چطوري حقوق مي گيري؟ جواب دادي؟؟؟"فارغ از اينکه من حقوق بگيرم يا نه که گمونم خودت جوابش رو ميدوني،اين سوالت تفتيش زندگي خصوصي افراد هست. تو راه حکومتت رو که مفتش عقايد و زندگي خصوص افراد هست رو طي نکين. خودت فکر ميکني من چقدر حقوق ميگيرم ؟
    "اينكه براي لينك سند جديدترين سانسور توسط اربابت كه گذاشته بودم نظري دادي؟؟" من اون لينک رو نخوندم چون وارد اين سايتهاي تحريفگر که در مقابل مردم قرار دارند نميشم پس نميدونم چي اين سايت بلغور کرده. بعدشم حالا مگر قرار هست که آمريکا مادر ترزا و معصوم باشه و هيچ خطايي ازش سر نزنه يا کسي همچين ادعايي کرده؟ شما وضع کلي آزادي در آمريکا رو بايد ملاک قرار بدي . وضع کلي آمريکا اين هست که در آمريکا آزادي اينقدر وجود داره که يه نفر عکس اوباما رو جلوي کاخ سفيد آتيش ميزنه و رسانه هاي جمهوري ولايت فقيه هم اون رو نشون ميدند(غافل از اينکه دارند ناخواسته اقرار به وجود آزادي در آمريکا ميکنند) و کسي هم کاري بهش نداره. شما رويکردت در مورد آزادي در آمريکا مثل اين هست که ليواني 98 درصد گنجايشش پر از آب باشه و شما اون 98 درصد آب رو نبيني و 2 درصد خالي رو ببيني و گير بدي بهش.در اينجا ليوان=آمريکا، آب=آزادي. اون دو درصد خالي از آب هم اون موارديست که به نحوي نقض آزادي ممکنه در آمريکا بشه چون همونطور که گفتم آمريکا در زمينه آزادي معصوم نيست که عزيزم. يعني اينجور نيست که هيچ نقضي توسط اون و در اون امکان نداره که انجلم بگيره.
    "نظرت درباره ي افشاي رابطه چند هفته پيش پسر قذافي با شركت هاي معروف امريكايي، اونم با اطلاع وزارت خارجه امريكا چيه"
    چه جنايت قابل اهميتي بوده! چون هرچي گشتم فقط يه سايت رو پيدا کردم که در اين مورد نوشته بود. بايد ديد چه موقع رفته و آيا در جنگ شرکت مستقيم داشته بوده اون موقع يا نه و اينجور که نوشته کوچکترين پسرش بوده و فقط با چند تا شرکت کوچک آمريکايي ملاقات کرده و طوري قضيه رو لوث و بزرگ ميکنيد که انگار رفته با رييس جمهور آمريکا نشسته و معاهده نظامي و خريد اسلحه با اون امضا کرده و آمريکا اون تسليحات رو براي کشتار مردم ليبي همرا با اين يارو فرستاده به ليبي. بعد اينکه من آنچه رو از آمريکا و نه تنها آمريکا بلکه کليه کشورهاي آزاد(ولي شما گير دادين بين تمام اونها به آمريکا چون براتون حکومت تکليف کرده و حقنه کرده که با آمريکا و اسراييل و گهگاهي هم با انگليس بد باشيد)ستايش ميکنم و وکيل مدافع آمريکا هم نيستم که هي مياي بر عليه آمريکا "اعلان جرم" ميکني. من وظيفه ميهنيم همانند هر ميهن پرست و ايراندوست ديگري ستايش آزادي و آزادي دوستان و حاميان عملي آزادي و مردم آزاديخواه ايران در هر جا و نکوهش آزادي ستيزي و استبداد و خفقان و ديکتاتوري و حاميان اونها در هر جاي ديگر هست.پس غرو لندي در مورد آمريکا رو با توضيحاتي که دادم از اين پس جواب نخواهم داد. پس از کشور خودت حرف بزن عزيزم
    پاسخ

    مي بينم كه داري جر مي زني و بجاي پاسخ هاي منطقي داري از جواب دادن طفره ميري! : اينكه ميگي من به فلان سوالت جواب نميدم چون اونوقت تو مهره ها رو اونطور كه ميخواي و به نفع خودت مي چيني به همون مقدار خنده داره كه يكي وسط بازي شطرنج بگه من ديگه ادامه نمي دم چون تو همش داري مهره ها رو به نفع خودت جابجا مي كني!!! ....... يعني تو واقعا انتظار داري كه طرف مقابلت، طبق تمايل و نفع تو، مهره ها رو جابجا كنه؟؟ بابا تو ديگه كي هستي؟! ............... خودت بگو آيا "فقط" جواب دادن به سوالاتي که به نفع خودته، نوعي سانسور کردن محسوب نميشه؟ آيا پاسخ دادن هاي گزينشي نوعي فيلتر گذاري نيست؟ پس ديگه حق نداري ديگران رو به خاطر عملي که خودت هم اونو انجام ميدي سرزنش کني! ............... دوم: مغلطه نکن! نه هر گردي گردوست. و نه هر سوال پرسيدني از دين ، تفتيش عقايد محسوب ميشه. وقتي من مي پرسم دينت چيه؟ برام فرقي نداره که تو لائيک باشي يا مسيحي يا مسلمون، بلکه ميخوام بدونم بر چه صراطي مستقيم هستي تا طبق استدلالات همون باهات صحبت کنم. اين فرق مي کنه با اينکه مثلا توي فرودگاه هاي امريکا تا بفهمند که تو مسلمون (و مخصوصا ايراني) هستي زود ازت انگشت نگاري و هزارتا رفتار توهين آميز ديگه مي کنند. به مورد اول ميگن شفاف سازي، و به مورد دوم ميگن تفتيش عقايد. ياد بگير تا ديگه اينا رو با هم قاطي نکني! ................... سوم: يکي ديگه از مواردي که جر زدن در بحث محسوب ميشه اينه که ميگي من فلان لينک رو نخوندم چون من سايت هاي مورد قبول تو رو تحريفگر مي دونم!! در پاسخ بايد بگم: اولا اگه اينطوره منم بي بي سي و صداي امريکا و جرس و ويکي پديا و ديگر رسانه هاي مورد قبول تو رو تحريفگر و دروغگو مي دونم. // ثانياً اگر لينک هايي رو که برات ميذارم نگاه کني خواهي ديد اکثرشون نقل قول هايي هستند که از خود رسانه هاي غربي پخش شده اند. به عبارت ديگه منبع اصليشون رسانه هاي مورد اعتماد خودت هستند. ................. چهارم) يکي ديگه از موارد جر زدن حضرت عالي اينه که در اين مدت چند ماهه مرتب از امريکا دفاع کرده اي ، اما حالا که مي بيني اوضاع پسه و دلايل يکي پس از ديگري، اونم با سند برات ذکر ميشه جا مي زني و ميگي مگه من وکيل مدافع امريکام؟! آيا تو نبودي که مرتب مي پرسيدي چرا شعار "مرگ بر امريکا" سر ميدين" . خوب دارم جوابتو ميدم ديگه. ................ اينکه چرا از بين تمام کشورهاي غربي زوم کرده ايم روي امريکا، قبلا چندين مرتبه جوابشو داده ام و نيازي به تکرار نمي بينم. ................. خيلي جالبه! مرتب مياي از آزادي دروغين در امريکا دفاع مي کني (از جمله همين کامنت) اما من حق ندارم جواب بدم و موارد نقضشو ذکر کنم؟! بابا انصافتو شکر! .......... عزيز من! چرا اينقدر ساده لوحي؟ چرا به نمايش آتيش زدن فلان عکس ميگي وجود آزادي؟ اينا همه اش نمايشه. برو کمي پشت پرده رو ببين. چشماتو باز کن ببين چرا تحقيق درباره ي هولوکاست جرم محسوب ميشه؟ چرا تحقيق درباره ي حادثه يازده سبتامبر ممنوعه؟ مگر نه اينا مدعي آزادي بدون قيد و شرط هستند؟ چرا بايد نجف زاده رو به جرم بازتاب حقيقت در گزارش هاش اخراج کنند؟ چرا در فرانسه ي مهد تمدن! داشتن حجاب در مدارس ممنوعه؟ ايران مدعي آزادي بدون شرط و قيد و بند نيست. اما اينا که هستند چرا نقضش مي کنند؟.......... پنجم) کي گفته دفاع از صحت عملکرد جمهوري اسلامي، مستلزم محدود بودن مثال ها به کشور خودمونه؟! وقتي از فيلتر گذاري انتقاد مي کني، بعد من برات مثال مي زنم که در تمام کشورها از جمله همين مدعيان آزادي فيلتر گذاري وجود داره، آيا اين نوعي دفاع کردن نيست؟ .................... وقتي از علت شعار "مرگ بر امريکا" سوال مي کني، آيا بر شمردن جنايت هاي شيطان بزرگ، به معني اثبات صحت عملکرد ما نيست؟ .............................. و در پايان: آيا سوال پرسيدن در مورد آستين دار يا بي آستين بودن... تفتيش در زندگي خصوصي ديگران نيست؟! .......... بازم تکرار مي کنم: حق نداري ديگران رو به خاطر عملي که خودت هم اونو انجام ميدي سرزنش کني!
    خواهرم سرخي خونم را به سياهي چادرت امانت دادم پس امانت دار خوبي باش
    وصيت نامه اي از يک شهيد
    اي زن به تو از فاطمه اين گونه خطاب است
    ارزنده ترين زينت زن حفظ حجاب است
    + داود 

    اوه يعني سرکار خانم سيمرغ تشريف دارند؟ من فکر ميکردم طاووس تشريف دارن

    ولي جوابم رو ندادي "مگر اينکه ..."

    مگر اينکه چي؟

    اين سوال رو هم جواب بده

    نظرت در مورد توليد چادر به همين شکلهايي که وجود داره ولي با رنگهاي غير مشکي و پوشيدن اون توسط زنان در جامعه چيه؟

    پاسخ

    مگر تو به سوالاتم جواب دادي كه الان انتظار داري منم بهت جواب بدم؟ ............ يادته ازت پرسيدم براي اينكه بدونم با كدوم منطق باهات بحث كنم لطفا بگو چه ديني داري؟ جواب دادي؟؟ .............. يا اينكه براي نوشتن اين كامنتا چقدر و چطوري حقوق مي گيري؟ جواب دادي؟؟؟ ............. يا اينكه براي لينك سند جديدترين سانسور توسط اربابت كه گذاشته بودم نظري دادي؟؟ ................ اين سوال رو هم جواب بده: نظرت درباره ي افشاي رابطه چند هفته پيش پسر قذافي با شركت هاي معروف امريكايي، اونم با اطلاع وزارت خارجه امريكا چيه؟
    + داود 

    گفته بودم پوست ميکنم و نوچه اي را ياراي ايستادگي در برابر من نيست

    پاسخ

    به قول حضرت حافظ: «اي مگس! عرصه ي سيمرغ، نه جولانگه توست // عِرض خود مي بري و زحمت ما مي داري».
    + داود 
    سانسور؟
    پاسخ

    "ديده فرو بر به گريبان خويش" ... جديدترين سانسور توسط ارباب جونت: http://www.rajanews.com/detail.asp?id=82868
    سلام به شما دوست عزيز بزرگوار
    ممنون از حضور و نظر گرمتون
    اميدوارم شهدا هميشه کمکتون کنند.
    با پست(يک روش دور کردن شيطان از خود)منتظر حضور گرمتون هستم.
    اللهم عجل لوليک الفرج
    اللهم الحفظ والنصر قائدنا الخامنه اي باالقرآن
    اللهم الرزقنا شهادت في سبيلک
    اللهم الرزقنا زيارت و شفاعت الحسين في الدنيا و الاخره
    ايشالله شهيد شي.
    شهادت بنده ي حقير
    التماس دعا

     <      1   2   3   4   5      >