سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

زن حسنه ای است الهی، نه سیئه ای شیطانی
اگر به موضوع تساوی و عدم تبعیض زن و مرد نیک بنگریم، پی خواهیم برد که اسلام مرد را برتر از زن به شمار نمی آورد، بلکه عنایت ویژه ای به زنان و دختران دارد و چه زیبا این موهبت الهی را به حسنه تعبیر کرده، می گوید: پسران نعمت خداوند و دختران حسناتی هستند که ایزد منان آنان را به والدین ارزانی داشته است؛ و در ادامه یادآور می شود که بندگان در برابر نعمت بازخواست خواهند شد. حال آنکه خداوند آدمی را در برابر حسنات بازخواست نمی کند.

اسلام به پدران سفارش می کند، اگر زمانی هدیه ای برای فرزندان خود تهیه کردید، ابتدا آن را به دختران بدهید.
همچنین متذکر می شود مبادا کاری انجام دهید که قلب آنان شکسته و اشک آنان را جاری سازیدو اگر این عمل صورت گرفت و دختران خود را ناراحت کردید، از آنان دلجویی کنید و دلشان را بدست آورید در حالی که چنین سفارش هایی درباره ی پسران بسیار کم است.

گاه شنیده می شود که می گویند چرا مرد باید به خواستگاری زن برود؟ و این را تبعیض میان زن و مرد تعبیر می کنند. در حالی که در این باب سعی بر آن بوده است تا حرمت و شان زن حفظ شود و در صورتی که مرد مورد قبول او واقع نشد، با آسانی رد کند. از آنجایی که زنان دارای احساساتی لطیف و روحیه ای حساس هستند، اگر خواستگاری از جانب آنان صورت می گرفت، با شنیدن پاسخ رد، عواطفشان جریحه دار می شد و در آینده و تربیت نسلش آثاری سوء بر جای می گذاشت.
گفتنی است که اسلام مرد را خدمتگذار زن می داند و از او می خواهد تا از هیچ کوششی برای حفظ بنیان خانواده دریغ نکند، از همین رو مرد را موظف می داند تا هزینه های عادی و جاری همسر خویش را تامین کند.
پیامبر اعظم (ص) نیز به امت خود سفارش هایی بسیار در مورد زنان کرده و از پیروان خود خواسته است که درباره ی زنان خویش به نیکی رفتار کنند؛ چرا که ایشان امانت های خدایند در دستانشان.



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 87/3/17 :: ساعت 2:3 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج