سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

ن - اسلاملو

سال‌هاست که به تصویر کشیدن سختی ها و اکثراً فلاکت های زنان را در فیلم های تهمینه میلانی شاهدیم و هر بار با این توجیه که او به نیت دفاع آن قشر از زنان که در جامعه مورد ستم قرار می گیرند این کارها را می کند خودمان را راضی می کردیم.تهمینه میلانی

اما این بار که خود در برنامه تلویزیونی "هفت"صراحتاً ‌اعلام کرد که "من فکر نمی کنم کسی در ایران زندگی کند و عقده ای نباشد"، مطمئن شدیم که محتوای ارائه شده در فیلم های او که دائماً تکرار می شوند، نشان از این تفکر او که همه عقده ای هستند نشات می گیرد.

آنچه برای ما سوال برانگیز است این است که چرا ذهن میلانی با وجود زندگی در سومین دهه از انقلاب باز در تصورات و توهمات دوران قاجار سیر می کند! دورانی که در موارد متعددی شاهد به اجبار شوهر دادن دختران، زور گفتن مردها به زنها و ظلم و ستم کردن شوهر و بعضاً خانواده شوهر به زن بودیم.دورانی که در بعضی خانواده ها حتی یادگیری علم و دانش برای دختران ممنوع بود و نهایتاً دورانی که در ماجرای کشف حجاب رضاخانی عریانی را برای زنان، نشانه تمدن و حجاب را نشانه عقب ماندگی اعلام کردند و در آن زمان ما شاهد زنانی بودیم که برای رسیدن به تمدن، روز به روز عریان تر شده و راحت تر جذابیت های خود را در جامعه به حراج می گذاشتند ولی همچنان از علم و سواد دانش و کمالات در وجود آنها خبری نبود.

خانم میلانی! چشمانتان را باز کنید. یادآوری می کنم: امسال سال 1390 هجری شمسی است.

خانم میلانی!سالهاست دست پنهان استعمار رو شده است که کوشیده تا حجاب را نشانه بی تمدنی جلوه دهد.سالهاست که شاهد گرایش روز به روز زنان جهان به حجاب هستیم.

سالهاست که همه با تمام وجودشان دیده اند و احساس کرده اند که حجاب نه تنها مانعی برای پیشرفت های علمی، اجتماعی و سیاسی برای زنان نیست بلکه ضریب امنیت و احساس آرامش افراد خصوصاً خود زنان را در زندگی فردی و اجتماعی را بالاتر برده است.

اگر کمی مطالعه کنید متوجه می شوید که سالهاست میزان حضور زنان در عرصه های علمی دانشگاهی بسیار بیشتر از مردان شده است.

سالهاست که بانوان ما حتی با پوشش چادر در مشاغل مختلفی مثل پزشکی، جراحی، استادی دانشگاه، مهندسی، نمایندگی مجلس، مشاورهای مختلف در پست های دولتی و حتی در پست وزارت فعالیت می کنند.

خانم میلانی! نمی دانم در چه خانواده و با چه شرایطی بزرگ شده اید که تصور عقده ای بودن به حدی در شما نهادینه شده که فکر می کنید همه، عقده ای هستند؟! اما جهت اطلاعتان عرض می کنم که سالهاست زنان ما با الگو قرار دادن سیره­ ی سیده­ ی زنان عالم که پیامبر نور و رحمت پیش پای او بلند می­شد و دست او را می­بوسید و می­گفت:"پدرش به فدایش باد"، احساس امنیت، آرامش و عزت می­کنند.نمی­دانم با چه هوسبازانی در زندگی­ تان مواجه بوده اید و آنها چه مزاحمت هایی برای شما ایجاد کرده اند که همه­ ی مردان را خائن و هوسباز و همه زنان را قربانی خشونت­های جنسی مردان تصور می­کنید و این خود عقده ­ای سنگین در شما بوجود آورده است؟!

نمی­دانم چه کسانی شما را در زندگی­ تان تحقیر و تذلیل و به تعبیر خودتان عقده ­ای کرده­اند که می­خواهید انتقامتان را از همه­ ی مردان بگیرید؟!

تسویه حساب

تا حالا فکر کردید که "تئوری آزدای دختر و پسر"با تئوری "هوسباز بودن همه مردان"با هم در تناقضند و همدیگر را نقض می­کنند؟ شما که می پسندید دختر و پسر بتوانند آزادانه با هم ارتباط جنسی داشته باشند و معتقدید دختران به نام آزادی! حیا و عفت خود را راحت به حراج بگذارند، چطور انتظار دارید که مردان نگاه جنسی به زنان نداشته باشند.پیشنهاد می­کنم اگر علاقه مندید در مورد زنان و مشکلات آنان و مسائل خشونت­ های جنسی، فیلم بسازید،کمی هم در زمینه­ی تفاوت­های جسمی و روحی زنان و مردان و نیازهای متفاوت آنان مطالعه کنید تا حداقل بیش از این به زنان ایرانی توهین نکرده و همه­ ی آنان را عقده ­ای نخوانید.

آن مدینه­ ی فاضله­ ای که در ذهن شما و امثال شماست، سالهاست که دستش در زمینه­ ی ظلم و تجاوز و... به زنان رو شده است. مجامع رسمی آمریکایی و اروپایی از سالها پیش اینگونه آمارها را منتشر می کنند.

خانم میلانی!این راهی که در پیش گرفته اید یک بار طی شده، رفته­ ها دارند برمی­گردند.اگر کمی مطالعه کنید می بینید که زنان فعال و نویسنده غربی به شکست تئوری­های پوسیده ­ی فمنسیم اعتراف کرده­اند و برای رد آنها در کتب خود آمار نتایج اجرای تئوری­ های فمنیسم را بطور مستند و مستدل ارائه داده­اند. ولی جای تأسف فراوان است که اکنون کسی در عرصه کارگردانی سینما مدعی طرفداری و احقاق حقوق زنان است که نه تنها اطلاعات و تحلیل ­های او به روز نیست بلکه در تحلیل وضعیت زنان ایرانی دوران قاجار و در تحلیل وضعیت زنان در غرب در دوران شروع موج اول فمنیسم در قرون 18 و17 سیر می کند.

ای کاش تعصبات کورکورانه­ اجازه دهند که کمی هم به حقایق بیاندیشید.

ما به وجود ظلم به زنان در جهان و در ایران اعتقاد داریم و معتقدیم باید برای حذف آن مبارزه کرد.و به فرموده­ ی رهبر فرزانه انقلاب "حقیقتاَ باید در زمینه­ ی ارزش و کرامت زن در اسلام بازنویسی و بازگویی و بازبینی کرد"و برای احقاق حقوق زنان باید اسلام ناب را اجرا کرد.

من همین­جا اعلام می­کنم که به کوری چشم همه­ ی فمنیست ­های عقده­ ای عالم، ما زنان ایرانی شوهرانمان را دوست داریم، به فرزندانمان عشق می­ورزیم، روز به روز همت مان را برای گرمتر و زیباتر کردن مأمن خانواده­هایمان مضاعف­ تر می­کنیم و در صحنه­ های علمی، برای کسب معرفت، روز به روز مدارج بالاتر را طی خواهیم نمود و با بذل مهر مادری و عشق ورزی به همسر و فرزندانمان اجازه نخواهیم داد افرادی به جامعه تحویل داده شوند که به خود اجازه دهند تمام زنان پاک سرزمینم، ایران را، عقده­ای بنامند.

منبع:موسسه خیبر



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 90/2/16 :: ساعت 6:21 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج