• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : بنر حجاب
  • نظرات : 21 خصوصي ، 55 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + eddieneed 

    از داوود بي منطق، انتظاري جز اين نيست ولي از اين كامنت تو واااااقعا تعجب كردم. خواستم جوابتو بدم ولي ديدم كامنت فينگيليش بالا كه توسط "يه دوست" نوشته شده براتون کافيه .................. فقط دو نکته: يک) "جزء بندگان خاص خدا" شدن، مستلزم داشتن "تمام" خوبي ها (زيبايي‌ها) است نه فقط يک خوبي. پس الکي سفسطه نکن. ................ دو) قضاوت درباره خوبي يا بدي يک "عمل"، مساوي با قضاوت درباره "عملکرد" ديگران نيست. باز هم الکي سفسطه نکن! ....... مثال: کسي شراب ميخوره. اگه با آيات و روايات بهش ثابت کنيم که اين عملش اشتباهه آيا به معني اينه که بهش گفتيم تمام اعمالش مردوده ؟؟!!

    اما چون خودم بايد پايبند به حرفام باشم جواب شما را اينطور ميدم :

    1- داود عقايدشون محترمه و من هم بهشون احترام ميذارم اما شايد نحوه پردازش و گويش کلماتش در اين وبلاگ ميتونه خيلي با چينش بهتر در پاسخشون متفاوت باشه .

    2- مثال "جزء بندگان خاص خدا" شدن، مستلزم داشتن "تمام" خوبي ها (زيبايي‌ها) است نه فقط يک خوبي باز متاسفانه همون برداشت شخصي جايگزين مستندات درش ديده ميشه مگر انسان خاکي ميتونه تمام زيبايي ها رو در خودش جمع کنه پس اين همه رحمت که خدا به ما ميده چي ميشه يعني ما خاص نيستيم اما خدا به ما اين همه نعمت ميده يعني خدا ......

    3- قضاوت درباره خوبي يا بدي يک "عمل"، مساوي با قضاوت درباره "عملکرد" ديگران نيست اينجا منظورتون چيه اگر عمل بد و عملکرد مربوط به همان عمل بد باشه ميشه گفت که مساوي با هم نيستند يعني اگر شرابخوار کسي رو در حين مستي بکشه عملش مساوي با عمکردش نيست و شرابخوار آدم خوبيه يا بد نيست !

    پاسخ

    يك) همونطور كه قبلا هم گفتم احترام به تمام عقايد (علي الخصوص عقايد اشتباه) اگر به معني عدم نفي اونا باشه در تضاد با شيوه ي تمام انبياء الهي ست. مواظب باشيد در ورطه ي پوپوليسم نيفتيد ...................... دو) اگر رحمت و نعمات خدا نشانه ي بنده ي خاص بودن كسي باشه اولاً اونوقت همه خاصند!! كه غلط بودن چنين جمله اي از روز هم روشن تره. ثانياً لابد سرمايه داران جهان به خاطر وفور نعمت هاشون از بقيه خاصتر و مقرب ترند!!! ............ ثالثاً براي درك مفهوم صحيحي از رحمانيت خدا و نعمت هاي او توصيه ميكنم كه حتما به تفسير «بسم الله الرحمن الرحيم» در جلد اول تفسير نمونه مراجعه كنيد. اگه دسترسي به اون براتون مشكل بفرمائيد تا به ايميلتون ارسال كنم. ................. سه) منظور من از عملكرد، «برآيند اعمال» يك شخص هست نه چيزي ذيگه ................. راستي برام جالبه كه شما هم خودتون در اين مثال درباره ي بدي يك عمل (آدمكشي) قضاوت كردين و اونو بد دونستيد. پس همونطور كه ميبينيد قضاوت درباره بدي يك عمل، كاملا طبيعيست بخصوص اگر همراه با دلائل عقلي و روايي باشه و اصلا با قضاوت درباره ي برايند اعمل يك فرد كه فقط كار خداست مساوي نيست.