• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : از حراج کالا تا حراج دين!
  • نظرات : 33 خصوصي ، 62 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + صاحب نام 


    اگرچه از طرق متعارف و "موافق عقل سليم" پاسخم رو مطرح کرده ام ، اما شما پاسخهايي ميدي که بالاجبار بايد نظرمو راجع بهشون بگم. يکي از نشانه هاي عدم جرئت از مطرح شدن اينگونه سوالات اينه که شما به سرعت حذفشون ميکنيد! يا با وجود اينکه شما به اکثر شبهاتي که در وبلاگتون مطرح ميشه پاسخ ميديد ( و خودتونو متخصص ميدونيد) ولي در پاسخ به اين سوال ( خود را يک وبلاگ نويس معمولي قلمداد ميکنيد).

    من خودم تا درجه دکترا، علم دين خوندم، تعريف شما از عالم ديني هرکسي است که موافق نظام به اصطلاح اسلاميست، يا هرکس که با پشتوانه و قدرت علمي خودش، دغدغه ديني دارد ؟ ، من به جرئت ميگم که خودم را در زمره عالمين ديني نميدانم، البته که انما يخشي الله من عباده العلماء، ولي کدوم علما؟ مسلما اونايي که از اين نظام منتفع شده اند( چه به لحاظ مادي و چه مقام و مناصب دنيايي) نظام رو از خودشون ميدونند و بالعکس. در اين مورد که شکي نيست.

    ابن سينا ميگه: هر چيزي رو که با مذاقت خوش نيومد، زود ردش نکن و اونو در بقعه امکان بذار، شايد يه روز به حقانيتش پي ببري!

    من صحبت ديگه اي با شما ندارم، جهت عاقبت بخيري هممون، بلند صلوات بفرست.

    پاسخ

    اللهم صل علي محمد و آل محمد ............... اولاً) كامنت شما حذف نشده بلكه خصوصي شده. علتش هم اينه كه الان ديگه از روز برام روشن تره كه شما به دنبال شبهه پراكني هستيد نه روشن شدن حقيقت. و گر نه، نسبت به اين همه لينكي كه بهتون معرفي كردم اينقدر بي تفاوت رد نمي شديد ................ دوم) هر چي فکر مي کنم يادم نمياد جايي ادعاي تخصص کرده باشم! ..... سوالاتي رو که بلدم جواب ميدم و اونايي رو که نمي دونم رک و راست ميگم "نمي دونم". اي کاش شما از اينکه به شعورتون احترام گذاشته ام و الکي آسمون ريسمون براتون نبافتم خوشحال مي شديد نه ناراحت! ................. سوم) شما هميشه با دست، پيش مي کشيد و با پا پس مي زنيد؟؟! اولش ميگي "تا درجه ي دکترا، علم دين خوندم" و دو خط بعدش، بعله! ........... شايدم همين درجه ي دکتراتون بهتون اجازه نميده که از کساني که بالاتر از خودتونند سوالتونو بپرسيد!! ................ چهارم) علم ما هر چقدر هم که زياد باشه باز هم در مقابل آنچه که نمي دونيم ذره اي بيش نيست. خداوند در سوره طه به رسولش مي فرمايد : "وَقُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْمًا" يعني توي پيامبر هم هيچگاه احساس بي نيازي از علم آموختن نکن. // حالا شما چطور ميخواي با "پشتوانه و قدرت علمي خودت" به جواب تمام سوالاتت برسي و هر چيزي رو که ندونستي، نه به عنوان سؤال بلکه به عنوان "دغدغه ديني" مطرح کني؟ ( فرق سؤال با دغدغه اينه که اولي رو آدم، "متواضعانه" و از "کارشناسان" مي پرسه اما دومي رو "مدعيانه" و از "هر کسي") ............. پنجم) چطور شما ادعا داريد که دکتراي علوم ديني رو داريد اما هنوز نمي دونيد که تهمت زدن، يکي از بزرگترين گناهان کبيره ست؟ چطور به خودتون اجازه ميديد که علماي حامي و مدافع نظام رو "منتفع"! بناميد و از اون طرف با ذکر کلمه ي "بالعکس"، هر عالمي رو که مقام و منصبي نداره، مخالف نظام! قلمداد کني و در اين باره هيچ شکي به خودت راه ندي؟؟! ............... ششم) يعني همه ي علما منتفع! شده اند؟ چرا صداي هيشکي در نيومده؟! ميشه شما چهارتا عالم نام ببري که نسبت به اين موضوع اعتراض کرده باشند؟ ............... هفتم) از عبارت "نظام به اصطلاح اسلامي" پيداست که مشکل شما، فقط زيارتنامه داشتن امام خميني نيست، بلکه با خيلي از چيزاي ديگه مشکل داريد. ظاهراً زيارتنامه نداشتن علماي ديگه براي شما حکم "پيرهن عثمان" رو دارند!! ................ هشتم) مطمئن باشيد شبهه ي شما رو در "بقعه امکان" گذاشته ام و دارم در موردش تحقيق مي کنم.