• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : چرا ديه ي زن نصف ديه مرد است؟
  • نظرات : 33 خصوصي ، 112 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + كوروش 
    `پاسخ داده بوديد:
    "ببينيد دوست عزيز، براي لذت بردن از يک "پازل زيبا" بايد تمام قطعاتش رو چيد نه فقط چندتا رو. ........ اسلام، مجموعه و پکيج کاملي از قوانين هست که بايد با هم ديده شوند نه جزء به جزء. در فرهنگ اسلامي، زن (جداي از اينکه فعاليت اجتماعي و شغل و درآمد ميتونه داشته باشه) وظيفه و بار اقتصادي خانواده از روي دوشش برداشته شده. يعني تا وقتي که دختر است، وظيفه ي پدر است که او را از نظر اقتصادي تامين کنه. وقتي که ازدواج کرد وظيفه ي شوهرش هست. و اگر پدر و شوهر نداشت، تامين نيازهاي اقتصادي او بر عهده ي حکومت اسلاميه. پس در قوانين اسلامي اگرچه زن ميتونه فعاليت اجتماعي و اقتصادي داشته باشه اما "وظيفه" ي نان آوري از روي دوش او برداشته شده است."
    اين چه پاسخي است است كه شما مي‌فرمائيد. يعني ما در جامعه مات زن نان آور نداريم؟ پس اين همه زن بيوه، مطلقه و يا مجرد كه وظيفه تامين معاش خود و خانوده خود را دارند وجود خارجي نداشته و فقط توهم مي باشند. من در ايران زندگي مي‌كنم ولي نمي دانم كه شما در كجا زندگي مي كنيد كه چنين حرفي مي زنيد. براي بار سوم مي پرسم كه اگر فردي بصورت غير عمد زني را بكشد و آن فرد بيمه نباشد و اگر آن زن نان آور خانواده باشد، ديه مرحومه چقدر خواهد بود؟ خواهش مي كنم از ايده الها صحبت نكنيد و با واقعيتها پاسخ دهيد.
    پاسخ

    دوست عزيز! من كي گفتم ما در جامعه مان زن نان آور نداريم؟! بلكه ميگم از نظر اسلام تامين معاش خانواده شون "وظيفه" اونا نيست. و اگر پدر يا شوهر ندارند وظيفه ي حکومت اسلامي ست که اونا رو تامين کنه. و اگر حکومت در اين باره کوتاهي بکنه نبايد گناهش به پاي "قوانين اسلامي" نوشته بشه. هر چند انصافاً حکومت هم در اين موارد فعاليت هاي خوبي داره ولي کافي نيست. ................. در ضمن من، بر خلاف شما، هم واقعيت ها رو مي بينم و هم به ايده آل ها توجه دارم. به قول شهيد دکتر بهشتي: "ما انقلاب کرديم تا واقعيت ها را تغيير دهيم، نه آنکه آنها را بپذيريم. انقلاب ما، انقلاب آرمان هاست، نه انقلاب واقعيت ها".