• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : هديه نوروزي
  • نظرات : 5 خصوصي ، 88 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ميترا 
    سلام.من تازه از طريق وب گلدختر به اينجا رسيدم.يک سري پست ها و کامنت هاي شما رو خوندم و به نظرم رسيد که اهل مطالعه و جست و جو در مسائل ديني هستيد. براي همين تصميم گرفتم مسائلي رو که ذهنم رو مشغول ميکنه رو از شما بپرسم.من يک دوستي دارم که با فرهنگ و دين ما بيگانه است. البته از دستورات ديني ما خبر داره و تا حدودي آشناست.اما با روايات و احاديث مشکل داره و ادعا ميکنه اينها مربوط به تاريخه و ادعا ميکنه نميتونه بر اساس روايات و احاديثي که در طول تاريخ به ما رسيده جهان بيني خودشو شکل بده. تو بحث هايي که با او داشتم براي خودم هم سوالاتي پيش امد..
    اول از همه يک سوال از شما دارم.همه ما ميدونيم که جمعيت مسلمانان روي زمين حدود 1ميليارد نفر تخمين زده ميشه.ميخوام از شما بپرسم ميتونيد کشوري يا شهري رو به من معرفي کنيد که اسلام ناب و اصلي در اونجا رعايت بشه و اگر از هر کدوم از اهالي همون شهر بپرسيم که آيا عدالت اسلامي اينجا هست و آيا شما احساس سعادت ميکنيد,جواب او مثبت باشه؟من در اين مورد زياد فکر ميکنم و هر چه جستجو ميکنم جايي رو پيدا نميکنم که بشه با قاطعيت گفت "اينجا سرزمين امن اسلامه"و از طرفي فکر ميکنم 1ميليارد نفر هم عدد کمي نيست که بخوايم بگيم اينا همش توطئه استکباره.
    سوال ديگه من در مورد اينه که آيا به نظر شما در صورت پيدا کردن اون شهر يا آبادي که اسلام از همه نظر در اون جاريه آيا ميشه با قاطعيت گفت که تمام اهالي اون شهر در سعادت کامل به سر ميبرند؟ منظورم اينه که ميدونيم همه انسانها مثل هم نيستن و سطح فکر و شعور و جهان بيني انسانها با هم فرق ميکنه.در اون شهر آرماني تمام اون آدمها به سعادتي که ميخوان ميرسند؟
    ازتون ميخوام در حدي که ميتونيد به اين سوال هاي من جواب بديد.من اين مسائل رو با مسلمان هاي زيادي مطرح کردم.اما هنوز نتونستم به يک جمع بندي برسم.خوشحال ميشم اگه شما هم نظر خودتون رو به من بگيد.

    پاسخ

    با عرض سلام و معذرت خواهي و شرمندگي بخاطر تاخير در پاسخگويي ........................... قبل از جواب به سوالاتتون لازم ميدونم دو نکته رو عرض کنم: اول اينکه، همونطور که اگر ميخوايم يک نفر در حال غرق رو نجات بديم لازمه اش اينه که اول خودمون شناگر ماهري باشيم و گرنه ما هم با او غرق ميشيم؛ به همين ترتيب هم اگر ميخوايم دوستانمون رو هدايت کنيم بايد اول خودمون اطلاعات ديني مون بالا باشه وگرنه چه بسا براي خودمون هم شبهات ذهني فراواني پيش بياد .................. دوم اينکه با توجه به دو خط آخر کامنتتون بايد بگم همانطور که براي هر حل هر مشکلي بايد به متخصص همون مورد مراجعه کرد (مثلا براي سوالات مکانيکي به يک مکانيک - و يا براي سوالات بهداشتي به يک پزشک)، براي سوالات و شبهات ديني هم بايد به "کارشناسان ديني" مراجعه کنيد نه آدماي کوچه و بازار! ........ چه بسا براي همينه که هنوز نتونستيد به يک جمع بندي برسيد ........................................ و اما جواب سوالاتتون: براي شکل گيري "عدالت" در يک جامعه سه چيز لازم است: اول وجود قانون صحيح و دقيق، دوم وجود رهبر خوب و کارآمد (براي اجراي قانون)، و سوم همراهي مردم در پذيرش قوانين. هر کدوم از اينها که نبود به همون ميزان اجراي عدالت و رسيدن به جامعه ي آرماني، با مشکل مواجه خواهد شد. ....................... حالا وجود عوامل سه گانه بالا رو در جوامع اسلامي چک مي کنيم: 1. قانون صحيح و دقيق: شکي نيست که صحيح ترين و دقيق ترين و جامع ترين قوانين، همون دستورات و احکام ناب اسلامي هستند. اما متاسفانه همونطور که مي بينيم امروزه در تمام کشورهاي اسلامي (حالا بعضي کمتر، بعضي بيشتر) به خاطر رسوخ افکار غرب زده و الحادي، بسياري از قوانين، مغاير با احکام صريح اسلام است ............................. 2. رهبر عادل و کارآمد: نگاهي به حاکمان بسياري از کشورهاي اسلامي و عربي نشون ميده که چقدر در اين زمينه، مسلمونا ضربه ديده اند. پادشاهاني عموماً عياش، ترسو، خائن و ديکتاتور. آيا علت قيام هاي اخير مردم کشورهاي عربي، چيزي جز رهايي و خلاصي از اين حاکمان ظالم و ناعادل بوده؟ ........................ 3. مردم همراه: نقش مردم در اجراي عدالت و رسيدن به جامعه آرماني، آنچنان مهم و پررنگه، که اگه حتي اون دو مورد ( يعني قانون کامل و رهبر عادل) هم در جامعه اي وجود داشتند ولي مردم همراهي نکردند و اهل بصيرت و پايداري و تحمل سختي ها نبودند، باز هم عدالت کامل محقق نخواهد شد. و دقيقا بخاطر همين است که حتي در زمان پيامبر و ائمه صلوات الله عليهم اجمعين، امت اسلامي به شرايط آرماني اش نرسيد: چون مردم، همراه نبودند. ........................ البته اميد است که با ظهور امام زمان روحي فداه و اجراي کامل احکام الهي و کامل شدن عقل و تجارب مسلمانان، پيشفرض هاي سه گانه بالا براي اجراي عدالت همگي محقق بشن و شاهد باشيم که خوشبختي و سعادت کامل، در تمام نقاط کره زمين برقرار بشه. ان شاء الله