• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : \ديپلماسي حجاب\ در المپيک 2012
  • نظرات : 2 خصوصي ، 117 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + بيشمار نقطه چين 

    مهم ترين يار انقلاب اسلامي، پديده فرخنده بيداري اسلامي است. با هيچ مکري، سلطه گران نمي توانند بيداري اسلامي را به سود جيب خود يارکشي کنند. اگر بيداري اسلامي به سقوط مبارک منجر مي شود، اما پاي نفر بعد از او را پس از 30 سال قطع رابطه ميان ايران و مصر به تهران باز مي کند، کافي است تا بيداري اسلامي را يار انقلاب اسلامي بخوانيم.

    سخن براي پرداختن به حواشي اين اجلاس، همين جاست. از دست زدن ممتد سران بسياري از کشورهاي جهان در تاييد سخنان رهبر انقلاب تا خيلي شيريني هاي ديگر. رسانه هاي اپوزيسيون اما متاثر از اين همه باخت سنگين در عرصه ديپلماسي، در صدد حاشيه سازي برآمده اند تا مگر اندکي از تلخ کامي هاي دشمن کاسته شود.

    در همين باب، عمدتا گير داده اند به چند جمله کوتاه از سخنان رئيس جمهور مصر، و اينکه چرا اظهارات مرسي عليه سوريه در رسانه ملي سانسور شد. جالب است! اين جماعت همان کساني بودند که مي گفتند مرسي اصلا به ايران نمي آيد! اما آيا رسانه هايي که تمام حرف هاي او را فداي چند جمله اش کرده اند، سانسورچي اند، يا رسانه ملي ما که ناظر بر کمترين حق استفاده از امتياز ميزباني که در تمام دنيا براي همچين نشست هايي طبيعي است و شامل سخنان سران ما در کشورهاي ديگر هم مي شود، ترجيح داد از يکي دو جمله اختلاف آميز رئيس جمهور محترم مصر صرف نظر کند؟!

    از اينها گذشته، بعضي کشورهاي عربي که در بحران سوريه آتش بيار معرکه بودند، به بهانه کمک به بازسازي مصر، به دولت اين کشور پول هاي کلان دادند، ليکن محمد مرسي، همواره از ايران به عنوان ميانجي اول و منجي مسلم مسئله سوريه نام مي برد و مثل ما، قائل به گزينه دخالت بيگانگان نيست.

    آري! با حاشيه سازي، در مقام عمل، هيچ حاشيه اي درست نمي شود. اما حالا که سخن درباره حواشي اجلاس تهران است، دوست دارم با خبر از حال حسني مبارک باشم، آن زمان که مي ديد و مي شنيد رئيس جمهور مصر در آغوش رئيس جمهور اسلامي ايران است و دارد عليه اسرائيل و نظام سلطه و زورگويي بر ملت ها، همان حرف هاي 30 سال پيش ما را تکرار مي کند. محمد مرسي در همين اجلاس تهران، به غزه و لبنان، «آري» گفت، و صرف نظر از پاره اي اختلافات، کليد حل بحران سوريه را جمهوري اسلامي دانست.

    چه خوب که اپوزيسيون محترم، از نتانياهو کاسه داغ تر از آش نشود؛ حتي اين صهيونيست هم گاهي راست، عصباني مي شود. کساني که شعارشان «نه غزه، نه لبنان» بود، زشت است پيام اجلاس تهران را جز از بنيامين نتانياهو جويا شوند!

    اپوزيسيون احتمالا آدم نيست، چرا که آدم احترام بزرگترش را نگه مي دارد.