• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : اختلاط يا تفکيک، کدام افراط است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 42 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خودم 

    نظرات کاربر محترم 123 را خواندم

    خيلي جالب بود و اگر حقيقت داشته باشد جاي تاسف است.

    به هر حال در اين چند سال ما عادت کرده ايم آمار و ارقامي را بشنويم که سقم آنرا را لمس مي کنيم و مي بينيم مانند کاهش ميزان بيکاري، طلاق، تورم، مهاجرت به خارج و ...... و افزايش ميزان سرانه ملي، ضريب جيني، رفاه عمومي و .......

    اگر تفکيک جنسيت مناسب کار براي رشد علمي بود حتما آمريکا براي خودش اين کار را مي کرد.

    يک نکته مهم من با افراط و تفريط مخالفم و قائل به رعايت حد و مرزها، ولي باور کنيد که بهترين افراد اين جامعه ما که جزو السابقون هستند و الان يا شهيد شده اند يا جانباز و يا منزوي همين کساني بوده اند که در دانشگاههاي مختلط و محيط هاي مختلط رشد کردند و ايمان خود را از دست ندادند با تفکيک به اين شکل مردم حريص خواهند شد که "الانسان حريصون به ما مونع" (نقل به مضمون)

    نکته اي هم و جالب توجه را تحت عنوان مقدمه اي بر کتاب ظيافت افلاطون خواندم که به شما هم پيشنهاد مي کنم آنرا مطالعه کنيد

    پاسخ

    اصولا اختلاط جنسيتي در غرب، نه طبيعي و ماهوي بلکه امري اقتصادي است. اقتصاد سرمايه‌داري به اين اختلاط نياز دارد تا زنان و مردان در بازار کار رقيب يکديگر قرار گيرند و براي يک لقمه نان، مدام از قيمت شغلي خود و در عين حال، شان انساني خود بکاهند. ................................. به هر حال، حقايق خود را در گذر زمان به رخ مي‌کشند. احساس امنيت براي پسران و دختران جوان در محيط‌هاي مختلف از جمله محيط درس، از چند سال پيش بهانه تاسيس برخي مدارس در آمريکا شده است که دختران و پسران در آنها در کلاس‌هاي متفاوت حاضر مي‌شوند. ................................ اين امر تازه نيست و چندين سال است که در آمريکا، مهد تحقق سرمايه‌داري ليبرال، دنبال مي‌شود. روز 15 ژوئن سال 2008 ميلادي، يعني همان سالي که سال شعار تغيير در آمريکا بود و باراک اوباما با اين شعار توانست در انتخابات رياست‌جمهوري پيروز شود، روزنامه مشهور واشنگتن‌پست در گزارشي خبر از آن داد که تعداد مدارس تفکيک شده جنسي در آمريکا رو به افزايش است. ........................................... بر اساس گزارش اين روزنامه آمريکايي، بسياري از مدارس در شهر واشنگتن و حومه آن در سال 2008 در تلاش بوده‌اند تا طرح تفکيک جنسيتي را آغاز کنند. تا سال 2002 تقريبا جز در موارد خاص کسي اجازه تاسيس اين گونه کلاس‌ها را نداشت اما در سال 2006 با منعطف‌تر شدن قوانين آموزش و پرورش در آمريکا، اين مشکل تا حدودي حل شد و اين مدارس شکل گرفتند. ..................................... اينکه از 2006 تا 2008 يعني تنها ظرف دو سال اين مدارس با استقبال فراوان مواجه مي‌شوند، تا آنجا که واشنگتن‌پست از تاسيس 500 مورد از آنها خبر مي‌دهد، خود نشانگر تضعيف نظرات معطوف به اختلاط جنسيتي در آمريکاست. واشنگتن‌پست حتي نظرات برخي کارشناسان موافق اين طرح را نيز در زمان خود مطرح کرده است. ..................................... بنابرين به نظر مي‌رسد طرح تفکيک جنسيتي حتي در آمريکا نيز که کشوري غيراسلامي است چندان سطحي به نظر نمي‌رسد، چرا که از 2002 تا 2006 روي آن بحث شده و از سال 2006 به بعد دست‌کم در برابر آن عقب‌نشيني شده است! از 2006 تا 2008 نيز کلي طرفدار پيدا کرده است.