• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : عكس زيبا درباره حجاب
  • نظرات : 4 خصوصي ، 34 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      >
     

    سلام

    نمي خواهم بگويم چه كسي مسئول است فقط يك توضيح

    من نتونستم مطالبتان را تا آخر بخوانم ولي تو نظر سنجيتون كه راه حل كدومه ؟

    بايد بگم بيشتراز اينكه پسرا مقصر باشن اين دختران كه حيا را برداشته اند و باعث الودگي جوانان شده اند

    پسران تا عامل تحريك نباشد جرات حتي نميكنند به دختران نگاه كنند

    فقط دخترانند كه بدون فكر و به قصد خودنمايي يا هر هدف ديگري باعث از هم پاشيدگي شده اند و جوانان را منحرف كرده اند

    + زخمي افعي 
    واي كه مويي بر سر اسلام نمانده است آخ كه چقدر با مسماست كچل اسلام يا اسلام كچل. هر كاري كردند بنام اسلام... به نام مهر اسلام و الان هم به نام مهر امام رضا
    پاسخ

    افعي جون! تو برو زخم خودتو مداوا كن!! ... معلومه بد جوري مي سوزي
    + ياهو 
    اگه فاصله افتاده اگه ما با دين قهريم تو كاري با ما كردي (ضرغامي) كه فكرشم نمي كرديم. دختراي بي صفت دختراي بيناموس شانس بهتري دارند پس بياييد چون او باشيم.
    + محمد صادق 
    سلام

    السلام عليک يا شهر الله الاکبر و يا عيد اوليائه

    در ماه پر خير و برکت رمضان برايتان قبولي طاعات و عبادات را آرزومندم

    التماس دعا


    كم پيدايين...
    در پناه زهراي مرضيه(س)
    دوست محترم از بحث دور شديد، من تاکيدم از اجباري بودن بود و اينکه اگه اون تفسير رو آوردم بگم که در مقابل تفسيري که شما قبول داري من نيز حق دارم تفسيري غير آن را قبول کنم ،پس من نيز به اندازه شما حق دارم!
    اما اينکه اگر بگويم سني هستم که شما از همين ابتدا حکم را صادر کرديد(اشتباه و خطرناک!!!!) اما نه من شيعه هستم تاکيدم بر فقط قرآن است چون هر کس به نفع خود حديثي مي يابد و مي گويد!
    يکي خود را علي مي بيند و ديگري خود را حجت خدا!(در ضمن مگر فخرالدين راضي پيامبر را قبول نداشت ؟؟؟!!!)
    کجا پيامبر گفت که کسي که حجاب نداشت آبرويش ببريد؟کجا پيامبر گفت هر کس من را قبول ندارد تردش کنيد؟؟؟کجا پيامبر گفت...
    دوست محترم همه حرف هايي که گفته ايد را بارها و بارها خوانده ام نه اشتباه مي دانم و نه قبولشان مي کنم !به عنوان عقيده شما و بسياري محترم مي شمارمشان اما باز همه تاکيدم اين است ديني که من از ترس شمشير به آن معتقد باشم چه ارزشي مي تواند داشته باشد؟؟؟
    پاسخ

    من همونطور كه در كامنت اول گفتم خوشحال بودم كه يك مخالف با منطق پيدا شده كه گفتگو رو با منطق جلو ببريم نه با تكرار ادعاها، آنهم بدون ذکر دليل. اما شما خيلي زود منو نااميد کرديد. کاش بجاي تکرار مکررات، متني رو که درباره دلائل اجباري بودن حجاب، بهتون پيشنهاد داده بودم مي خونديد. و اگه باهاش مخالف بوديد شما هم دليل مي اووردين. ......................... در ضمن، درباره ي اينکه به عقيده ي من احترام ميذارين اما اونو نه درست ميدونين و نه غلط! بايد بگم که: "احترام به عقايد ديگران، بدون پذيرش يا رد اونا" ايده و تفکر اشتباهيه که با سنت هيچ يک از پيامبران الهي تناسب نداره. استاد رحيم پور ازغدي در اين باره جوکي تعريف ميکنه خيلي شنيدنيه: "دو نفر باهم بحثشون ميشه، يه نفر مياد ميونجيگري. به اولي ميگه چي ميگي؟ ميگه: "به نظر من، الان روزه". بهش ميگه خوب راست ميگي. دومي ميگه: چي چي رو راست ميگه؟ الان شبه. يارو ميگه: آره، تو هم راست ميگي! ... نفر سومي که شاهد اين ماجرا بود عصباني ميشه و ميگه: آهاي! چطور ممکنه همزمان هم روز باشه هم شب؟!! يارو برميگرده ميگه: اتفاقا تو هم راست ميگي!" ............ آره دوست عزيز! احترام به همه ي عقائد يک همچين چيزيه. اگه قرار بود همه ي عقائد محترم باشن بايد هيچگاه حضرت ابراهيم بر عليه بت پرستان قيام نمي کرد و به عقائد غلط اونا احترام ميذاشت! بايد پيامبر اکرم هيچگاه با اعتقادات خرافي اعراب مقابله نمي کرد! ............. پس شما هم اگه اعتقادات من غلطه، به اونا احترام نذار و با ذکر دليل منو قانع کن. و اگه اعتقاداتم درسته، متواضعانه (در مقابل حق، نه در مقابل من) اونا رو بپذير. .................... در پايان، يه بار ديگه ازت ميخوام حتما به اين آدرس مراجعه کني: http://dorr.parsiblog.com/1344923.htm
    دوست محترم از بحث دور شديد، من تاکيدم از اجباري بودن بود و اينکه اگه اون تفسير رو آوردم بگم که در مقابل تفسيري که شما قبول داري من نيز حق دارم تفسيري غير آن را قبول کنم ،پس من نيز به اندازه شما حق دارم!
    اما اينکه اگر بگويم سني هستم که شما از همين ابتدا حکم را صادر کرديد(اشتباه و خطرناک!!!!) اما نه من شيعه هستم تاکيدم بر فقط قرآن است چون هر کس به نفع خود حديثي مي يابد و مي گويد!
    يکي خود را علي مي بيند و ديگري خود را حجت خدا!(در ضمن مگر فخرالدين راضي پيامبر را قبول نداشت ؟؟؟!!!)
    کجا پيامبر گفت که کسي که حجاب نداشت آبرويش ببريد؟کجا پيامبر گفت هر کس من را قبول ندارد تردش کنيد؟؟؟کجا پيامبر گفت...
    دوست محترم همه حرف هايي که گفته ايد را بارها و بارها خوانده ام نه اشتباه مي دانم و نه قبولشان مي کنم !به عنوان عقيده شما و بسياري محترم مي شمارمشان اما باز همه تاکيدم اين است ديني که من از ترس شمشير به آن معتقد باشم چه ارزشي مي تواند داشته باشد؟؟؟
    سلام
    دوست خوبم من يک وبلاگ با هدف ترويج مهدويت و آشنايي بيشتر مردم با حضرت دارم و خوشحال ميشم دوستاي خوبي مثل شما منو در اين راه ياري کنند . پس اگر موافقيد منو با نام " به ياد آخرين خليفه پروردگار " لينک بفرماييد و اطلاع بديد تا من هم وبلاگ شما رو در لينک منتظران ظهور ثبت کنم .
    اگر هم خواستيد مي تونيد کد جاوااسکريپتم رو در وبلاگتون قرار بديد [لبخند]
    يا علي[گل]

    کد جاوااسکريپت :

    < language="java" type="text/java" src="http://www.asreelm.com/logo/molayemehraboon.js"></>
    به نام خدا

    سرنوشت را بايد از سر نوشت...

    سلام

    تا آخر اين اهداء تعداد کتابهاي اهداء شده به 86 کتاب رسيده است.

    يا حق
    سلام حجاب رو بايد به شيوه ي درست اون يعني نص صريح قرآن كه بارها به شيوه هاي مختلف آمده دوباره باهمون حلاوت بيان كنيم جملات شهيدان مي تونه يه تكوني به اين بحث بده پس ازكلام اونها غافل نشيد.
    سلام دوست عزيز بعد مدتها برگشتم در مورد پست قبلي بايد بگم واقعا موندم هدف از ساخت اين فيلم چيه؟نشون دادن فاصله نسل امروز با ديروز؟واقعا به هدفشون رسيدن؟مخاطبين اين فيلم بين سنين 10تا15 هستن!!! آيا واقعا كسي كه اين فيلمو ساخته و كسي كه مجوز پخششو داده به فكر مردم بوده يا پر كردن جيبش و افزايش مخاطبانش واقعا متاسفم كه هر قسمت وقاحت فيلم بيشتر ميشه جالب بود برام تويكي از روزنامه ها يكي از مسئولين فيلم گفته بود آخرش يه نتيجه گيري ميشه كه هدف فيلمو نشون ميئه!!بله خب آخرش احتمالا آدم بدا دستگير ميشن بقيه هم با هم ازدواج ميكنن!!!
    در مورد اين پست هم بايد بگم جالب بود ادامه بدين.
    التماس دعا.
    دوست محترم ممنونم از حوصله اي که به خرج دادين و جوابي که نوشتين!
    اين حرف ها رو گفتگويي دوستانه بدون تا بتونيم چند کلامي نظرات همديگرو با آرامش و به دور از عصبانيت بشنويم.
    اول بايد بگويم در حرف ها و نظراتم کاري به درست بودن و نبودن حجاب ندارم ، اما به شدت با اجباري بودن حجاب مخالفم! کاملا من نيز حرف شما رو تصديق مي کنم که همه حرف هاي خدا رو بايد اجرا کرد! من نيز چيزي خلاف آن نگفتم،همه آنچه که گفتم خدا در قرآن بارها و بارها به تاکيد و به انواع مختلف گفته است اما حجابي که مي فرماييد تنها به يک آيه مي توانيد استناد کنيد ، آيه 31 سوره نور! و تنها کلمه جلباب ، و تفسير هاي متعددي که شده است(يک تفسير مشهور که حتما شنيده ايد جلباب رو پوششي مي دونن که در گذشته زنان برده از آزاد تفکيک مي شدند، تفسير فخر رازي، و البته چند تفسير ديگه که اگه مايل باشيد عين اون رو مي تونم براتون بنويسم)اما مقصودم اينکه هر کسي اين آيه را به گونه اي تفسير کرده و همانطور که شما تفسير حجاب را حق مي داني به من در مقابل خود بايد اين حق را بدهي که تفسير ديگري را حق بدانم!البته با حديث و روايات از پيامبر و امامان کاري ندارم چون تنها سخن از خدا آوردم و دستورات خود خود خدا!
    اما اينکه گفتيد خدا به پيامبر گفته با کافران کاري نداشته باش باز هم قبول اما ادامه اي که آوردي که نگفته با مسلمانان کاري نداشته باش رو دقيقا بفرماييد از کجا گفتين؟؟من تاکيد کردم پيامبر فقط مبلغ دين و اخلاق و رحمانيت اسلام بود چيزي که در اديان قبلي نبود! اما همه اون احکامي که گفتيد در مقابل جرم هاي اجتماعي و بي قانوني ها بوده ، نمي دونم يک آيه برام مثال بياريد که مثلا بگه اگه کسي نماز نخوند روزه نگرفت آبروشو ببريد اسم کافر روش بذاريد، بهش کار نديد و ... دوست عزيز احکامي که مي فرماييد بله در مورد قتل نفس و دزدي و ...همچين اعمالي است!
    اما در مورد کساني که مسلمون شدند زور شمشير براي اجراي احکام الهي در جامعه ي اسلامي لازم و ضروريه
    !!!!!!!!!اين حرفتون رو به هيچ وجه نمي فهمم ! اگه لازم و ضروري بود که ديگه چرا خدا تو همون قرآنش مي گفت که هيچ اجباري در دينم ندارم؟؟؟؟
    خلاصه حرفم اينکه همه زيبايي داشتن خدا به اختياريست که در داشتنش داشته باشم ، در عين حال که تنها از او بترسم تنها ملجا و پناهم خود او باشه ، عاشقانه عبادتش کنم و کار بد را به خاطر دوست داشتن خدايم انجام ندهم و نه اجباري که بالاي سرم هست !
    دوست نا شناخته و محترم سپاسگزار حوصله اي که به خرج داديد هستم!




    پاسخ

    من هم به نوبه خودم اميدوارم هر يک از ما بدون تعصب، حرف حق را بپذيريم و به آن عمل کنيم. ..................... درباره ي مطالب شما بايد عرض کنم که چند اشتباه اساسي در تفکرات شما وجود داره. اول اينکه: شما فکر مي کنيد حتما بايد موضوعي صدبار در قرآن ذکر شده باشه تا اهميت پيدا کنه در حالي که اگر کسي در مقام بندگي خدا قرار بگيره و همونطور که ادعا ميکنه خدا را از اعماق وجود دوست داره و براي دستوراتش احترام قائله، بايد خواسته ي ارباب و معشوقش را از روي هوا بقاپه! چرا که "العاقل يکفي بالاشاره". نه اينکه بگه تا اربابم صد بار بر چيزي تاکيد نکنه پس اون موضوع مهم نيست! .............. در ضمن، زياد تکرار نشدن و يا عدم صراحت يک مسأله در قرآن دلالت بر کم اهميتي آن مسأله نمي کند و الا بسياري از مسائل پر اهميت و ويژه بايستي بي اهميت جلوه داده مي شدند چون در قرآن نه اسم حضرت علي (ع) و نه اسم حضرت فاطمه (س) آورده شده ولي آيات بسيار بلندي مثل «اليوم اکملت لکم دينکم» و «انما وليکم الله و رسوله و الذين آمنوا» دلالت بر ولايت ايشان و خلافت بلافصل و سوره کوثر دلالت بر عظمت مقام حضرت فاطمه (س) مي کند. .................. از همه ي اينها گذشته، آيات حجاب چند مورد هستند و اون آيه اي که من ذکر کردم فقط از باب نمونه بود! ................ دوم: شما ادعا مي کنيد که فقط حرف خدا را قبول داريد و بس؛ و کاري به احاديث پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام نداريد! اين ادعاي شما بسيار اشتباه و خطرناکه! چيزي در حد ادعاي برادران اهل سنت که ميگن "حسبنا کتاب الله" يعني کتاب خدا براي ما کافيست. اگر شما هم سني هستيد صادقانه بگيد، تا ما هم جوري ديگه محاسبه و مصاحبه کنيم! و اگر شيعه هستيد متعجبم که چطور به خودتون اجازه ميدين که قرآن را ببينيد و "شريک قرآن" را ناديده بگيريد. متعجم از اينکه حرف هر مفسري را مي پذيريد اما حرف رسول خدا را که بزرگترين مفسر کتاب خداست ناديده مي گيريد! اصلا از اينا بگذريم؛ مگه نه اينکه شما در بست، حرف خدا را مي پذيري؟ آيا همين خدا در قرآنش دستور نداده که: "اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منکم"؟ آيا اجراي حکم رسول خدا، اجراي حکم خود خدا نيست؟ آيا شما هنوز نمي دوني که خدا در قرانش کليات رو بيان کرده و ذکر جزئيات رو به عهده ي معصومين عليهم السلام گذاشته؟ مثال: خدا گفته نماز بخونيد اما اينکه نماز صبح چند رکعت باشه و نماز ظهر چند رکعت در هيچ جايي از قرآن نيومده و مردم جزئيات انجام عباداتشون رو از پيامبر و امامان معصوم گرفته اند. راستي ميشه بگي کجاي قرآن نحوه انجام غسل توضيح داده شده؟!! .................... سه: خوشحالم که قبول داريد که مجازات هاي اسلامي براي جرم هاي اجتماعيست نه جرمهاي فردي. حالا اگه ثابت بشه که حجاب هم يک حکم اجتماعيه، خود بخود ثابت ميشه که بدحجابي هم يک جرم اجتماعيه، پس مقابله با اون توسط حکومت اسلامي لازم و ضروريه. من اين موضوع رو در مطلبي با عنوان "چرا حجاب اجباريست؟" مفصل و در عين حال ساده و قابل فهم جواب دادم براي مشاهده اون ميتوني به ليست "کل يادداشت هاي وبلاگ" مراجعه کني. حتما مراجعه کن! ................. چهار: متاسفانه شما، خدا را آنگونه که دوست داريد تعريف ميکنيد! نه آنگونه که هست. هيچ ميدوني چرا نقش خدا در جهان غرب کمرنگ و تقريبا بي رنگ شد؟ چون از "محبت" خدا گفتند اما از "اقتدارش" نگفتند. از "رحمانيت خدا" گفتند اما از "شديد العقاب" بودنش نگفتند. با خدا دوست شدند. با خدا پسر خاله شدند!خدا را ارزون کردند! و چيزي که ارزون بشه خيلي زود از اهميت ميفته. گفتند عبادت خدا فقط يک روز در هفته! تازه اگه وقت هم نداشتي عيبي نداره! ... و به اين ترتيب کليسا شد محل تجمع چندتا آدم بيکار و علاف، بخصوص از نوع پيرمرد و پيرزنش! ................ اما اسلام گفت: خدا، خداست. بايد از او ترسيد ( اتقوا الله) خدا مهربونه اما نه مثل محبت يک پسر خاله به پسر خاله اش! بلکه محبت يک ارباب به بنده اش. خدا را بايد از روي قرآن شناخت. برو آيات آخر سوره ي حشر رو بخون. خدا اونجا خودشو معرفي کرده. خداي اسلام ناب، در عين حالي که "رحمان و رحيم و لطيف و ودود" هست، "عزيز و جبار و متکبر و قهار" هم هست. براي همينه که مسلمونا از خداشون حساب مي برند. براي همينه که صف هاي جماعت روزانه، محل تجمع چند آدم بيکار نيست! بلکه برعکس محل گردهمايي انسانهاي مصممي هست که اجراي دستور خدا را بر هر کاري ترجيح ميدن. اقتدار و عزت خداي مسلمونا رو برو از نماز جماعت هاي مسجدالحرام و حرم امام رضا ببين ... ببين و لذت ببر ... ببين عشق به خدا پس از ترس از او بسيار زيباتره، بسيار بسيار زيباتر. ببين که خداي معرفي شده در قرآن و روايات بسيار دوست داشتني تره از خدايي که خودمون براي خودمون مي سازيم!
    چه خوب گفتي که اعتقاد به خدا التزام عملي به دستوراتش را مي طلبد!صد البته! آي مومنان حق را ناديده نگيريد! آي مومنان از دروغ دوري کنيد!آي مومنان اخلاق نيکو داشته باشيد!آي مومنان ظلم نکنيد! آي مومنان تهمت و توهين و غيبت و ... نکنيد! آي مومنان خداوند يکتاي بي همتاست! آي مومنان تنها و تنها از خود خود خدا بترسيد و لاغير! ...
    مجوز ورود من به بهشت اين هاست نه حجابي که اين روزها سياست حدود آن را مشخص مي کند!
    خداوند در قرآنش به پيامبرش مي گويد ، آن ها را به حال خود بگذار ، دين آنها براي خودشان و دين من براي خودم ، نه اينکه پيامبر برو و به زور آنان را به اسلام دعوت کن! محمد مبلغ دين رحماني بود کسي را به زور شمشير مسلمان نکرد که حال مدعياني اينچنين مي کنند !
    اما دوست عزيز ، من مسلمانم ، من مي گويم خدايم يکتاست پس لاجرم بايد خدايمان يک شکل باشد ، خداي من مهربان است خداييست که وعده ارث بردن زمين را به نيکوکاران داده است!
    پاسخ

    خوشم مياد اهل گفتگو و منطق هستي. پس با حوصله جوابت رو ميدم. يک: خداوند توي قرآن به شدت کساني رو که جزئي از دين رو مي پذيرند و جزئي ديگه رو رد مي کنند مورد عتاب و سرزنش قرار ميده. راستگويي و اخلاق نيکو و ترک ظلم و توهين و غيبت سر جاش، "حجاب" هم سر جاش. امام صادق عليه السلام مي فرمايد: نه والله، در صورت اصرار بر يکي از گناهان، خدا هيچ طاعتي را نمي پذيرد. ................... دو: حکم مهم حجاب رو که ميخواي به زور سنجاق کني به سياست، يکي از مهمترين احکام اسلاميه که هم اصل و هم حدودش به صراحت در آيات و روايات اومده. از آيه سي و يکم سوره نور بگير تا مثلا اين حديث: پيامبر اکرم-ص فرمود: "اي اسماء ! همينکه زن به حد بلوغ رسيد سزاوار نيست چيزي از بدن او ديده شود مگر اين و اين - اشاره فرمود به چهره و قسمت مچ به پائين دست خودش" (براي ديدن احاديث بيشتر همراه با سند ميتوني به پست هاي مختلف وبلاگم مراجعه کني) .................. سه: اون آياتي رو که ترجمه شون رو نوشتي از سوره "کافرون" هستند! خدا به پيامبرش ميگه به کافران لجوج که درهاي هدايت رو به روي خودشون بستند کاري نداشته باش نه به مسلمونا !! .......... اگه قرار باشه مسلمونا به حال خودشون رها بشن فلسفه احکام الهي زير سؤال ميره. پس خدا براي کي اين همه حکم و دستور صادر کرده؟!! ................ چهار: درسته که نبايد و نميشه که کسي رو با "زور شمشير" مسلمون کرد، اما در مورد کساني که مسلمون شدند زور شمشير براي اجراي احکام الهي در جامعه ي اسلامي لازم و ضروريه. و فلسفه ي مجازات هايي مثل حد و قصاص که توي قرآن و احاديث بر اونا تاکيد شده همينه. به اين مثال توجه کن: يک پليس يا يک پرستار تا وقتي که پليس و پرستار نشده آزاده که هر لباسي رو که ميخواد بپوشه اما همين که وارد شغلي شد بايد لباس همون شغل رو بپوشه و اگه تخلف کرد "جريمه" ميشه. قانون "مجازات براي خاطيان" يک اصل پذيرفته شده بين تمام عقلاي جهانه حتي در بلاد کفر! .................. در پايان، اميدوارم همه ي ما جزء نيکوکاراني باشيم که خدا به اونا وعده ي ارث زمين را داده است.
    + eddieneed 

    بهشت را به بها دهند نه به بهانه

    پاسخ

    زيباترين و درست ترين كامنتي هست كه تا حالا براي اين وبلاگ گذاشتي. خدا زيادشون كنه!

    سلام،فقط ميگم خدا خيرت بدهد و كمكت كند تا بتواني در مسئله حجاب كاري به اندازه توانايي ات مفيد انجام بدهي.

    راستي حالا كه داري در موردحجاب كار ميكني آدرس يكي از پستهاي وبم را كه در مورد حجابِ برات ميزارم حتما وقت بزار و ببين ، واقعا مو به تن آدم راست ميشه.اينم آدرسش :

    2taii.mihanblog.com/post/18

    خوشم آمد اگر مايل به تبادل لينك هستي من را با نام «شــــــيعه قـــــــلب اســـــــلام »لينك كن و خبرم كن تا لينكت كنم.

    البته اجباري ندارم كه حتما اول تو لينكم كني براي همين بيا به وبم و يه خبر به كه مايل به تبادل لينكي تا من لينكت كنم و بعد تو لينك كني.

    يا صاحب الزمان(عليه السلام)

     <      1   2   3      >