• وبلاگ : ورود پسرا ممنوع
  • يادداشت : اختلاط يا تفکيک، کدام افراط است؟
  • نظرات : 1 خصوصي ، 42 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <      1   2   3      
     
    + خودم 

    گفته شد"در اين خبر، اسمي از مسلمانان نيامده بود!"

    من هم راجعه کردم به خبري که شما زحمت کپي پيست آنرا کشيده بوديد و معلوم شد که از مقاله واشنگتن پست است به اصل مقاله هم مراجعه کردم اين هم آدرسش

    http://articles.washingtonpost.com/2008-06-15/news/36929426_1_private-schools-boys-and-girls-public-schools

    لطفا اگر حوصله داشتيد اصل مقاله را مطالعه نمائيد و با دقت خصوصا سه پاراگراف آخر آن تا متوجه شويد آنهايي که اين کار را کرده اند اصلا اعتقادي به بهبود آموزش و يا افزايش طصح کيفت آن ندارند و متاسفانه خبرگزاريهاي ما چنان با آب و تاب اين مسئله را عنوان کرده که انگار تمامي مدارس در آمريکا از فردا تفکيک خواهند شد!

    + خودم 

    گفته شد"سلام / ايشون هموني نيستند که علناً از رضاخان دفاع کرده بود؟؟!! .............................. قسم "دموکراسي" شون رو باور کنيم يا دم "رضاخاني" شون رو؟!"

    در جواب شما "لا تَنظُرْ إلى مَن قالَ ، وَ انظُرْ إلى ما قالَ"

    درثاني اگر حرفشون درسته، چه فرقي مي کنه که حرف درست را کي بزنه و گر غلطه شما هم دليل غلط بودنش را بياور

    + خواننده 
    سلام وب خوبي داريد...
    انصافا برام سوال شد که نويسنده دختره يا پسر؟
    با توجه به متن هاي درج شده و موضوعات مياد که دختر باشي...
    پاسخ

    سلام/ ممنونم. ........... امام على عليه السلام فرمود : لا تَنظُرْ إلى مَن قالَ ، وَ انظُرْ إلى ما قالَ ................... منگر كه چه كس گفت، بنگر كه چه چيز گفت.
    + خودم 

    سلام روز خوش

    لينک زير هم مطالب جالبي داشت که پيشنهاد مي کنم مطالعه نمائيد.

    http://vista.ir/news/10467654


    پاسخ

    سلام / ايشون هموني نيستند که علناً از رضاخان دفاع کرده بود؟؟!! .............................. قسم "دموکراسي" شون رو باور کنيم يا دم "رضاخاني" شون رو؟!
    سلام دوست عزيز
    وبتون بسيار عالي بود از مطالب استفاده کردم
    موفق و سربلند باشيد
    خوشحال ميشم به ما هم سر بزنيد
    + خودم 


    گفته شد" به نظر منم تفکيک جنسيتي افراط نيست امنيته و اجراي دستورات دينمون و سلامتي جامعه"

    خوب محبت کنيد بفرمائيد در طول دوره پس از انقلاب که تفکيک جنسيتي اغاز گرديد و از محيط کار شروع شده تا وسايل حمل و نقل و دبيرستان و مدرسه ..... حالا هم رسيده به مهد کودک و دانشگاه، فکر مي کنيد جامعه سالم تري نسبت به قبل از انقلاب ايجاد کرديم؟

    پاسخ

    اولا بله، صد در صد ......................... ثانياً مقايسه زمان شاه با الان که وسايل گمراه کننده مثل ماهواره و اينترنت و موبايل و تبلت و سينماي خانگي و غيره صدها برابر بيشتر شده اند يک قياس اشتباه و مع الفارق است.


    سلام مهربون

    وبتون عاليه موفق باشيد

    به نظر منم تفکيک جنسيتي افراط نيست امنيته و اجراي

    دستورات دينمون و سلامت جامعه

    + خودم 

    ممنونم از ارائه نقطه نظراتتان کم بود وگزيده بود چون درّ

    اما اين را هم بايد قبول کرد که تفکيک مدارس در امريکا بيشتر بواسطه درخواست اقليتهاي مسلمان آن کشور است و سيستم آمريکا نيز به اين درخواست جواب مثبت داده است. بحث من اين بود که هيچ آمار اثبات شده اي دال بر افزايش راندمان در دانشگاههاي تفکيک جنسيت شده نسبت به نشده آن بنده مشاهده نکرده ام. و باز اعلام کردم اگر اين روش کارائي داشت دانشگاههاي مطرح آمريکا پيشتاز در اين عمل مي شدند. صرف ايجاد مدارس تفکيک شده آن هم به درخواست والدين بعضي از افراد که قالبا مسلمان هستند دليل بهتر بودن اين روش نمي شود. به هر حال فراموش نشود در آمريکا دو و نيم ميليون مسلمان وجود دارد. در آخر گفته بوديد "بنظر مي رسد......." يعني حتي خودتان هم به اين قضيه تفکيک جنسي زياد اعتقادي نداريد و صرف ايجاد محيط امن را دليل آن مي دانيد نه افزايش سطح ياد گيري. باز هم پيشنهاد مي کنم مقدمه اي بر ظيافت افلاطون را مطالعه کنيد

    پاسخ

    در اين خبر، اسمي از مسلمانان نيامده بود!
    + خودم 

    نظرات کاربر محترم 123 را خواندم

    خيلي جالب بود و اگر حقيقت داشته باشد جاي تاسف است.

    به هر حال در اين چند سال ما عادت کرده ايم آمار و ارقامي را بشنويم که سقم آنرا را لمس مي کنيم و مي بينيم مانند کاهش ميزان بيکاري، طلاق، تورم، مهاجرت به خارج و ...... و افزايش ميزان سرانه ملي، ضريب جيني، رفاه عمومي و .......

    اگر تفکيک جنسيت مناسب کار براي رشد علمي بود حتما آمريکا براي خودش اين کار را مي کرد.

    يک نکته مهم من با افراط و تفريط مخالفم و قائل به رعايت حد و مرزها، ولي باور کنيد که بهترين افراد اين جامعه ما که جزو السابقون هستند و الان يا شهيد شده اند يا جانباز و يا منزوي همين کساني بوده اند که در دانشگاههاي مختلط و محيط هاي مختلط رشد کردند و ايمان خود را از دست ندادند با تفکيک به اين شکل مردم حريص خواهند شد که "الانسان حريصون به ما مونع" (نقل به مضمون)

    نکته اي هم و جالب توجه را تحت عنوان مقدمه اي بر کتاب ظيافت افلاطون خواندم که به شما هم پيشنهاد مي کنم آنرا مطالعه کنيد

    پاسخ

    اصولا اختلاط جنسيتي در غرب، نه طبيعي و ماهوي بلکه امري اقتصادي است. اقتصاد سرمايه‌داري به اين اختلاط نياز دارد تا زنان و مردان در بازار کار رقيب يکديگر قرار گيرند و براي يک لقمه نان، مدام از قيمت شغلي خود و در عين حال، شان انساني خود بکاهند. ................................. به هر حال، حقايق خود را در گذر زمان به رخ مي‌کشند. احساس امنيت براي پسران و دختران جوان در محيط‌هاي مختلف از جمله محيط درس، از چند سال پيش بهانه تاسيس برخي مدارس در آمريکا شده است که دختران و پسران در آنها در کلاس‌هاي متفاوت حاضر مي‌شوند. ................................ اين امر تازه نيست و چندين سال است که در آمريکا، مهد تحقق سرمايه‌داري ليبرال، دنبال مي‌شود. روز 15 ژوئن سال 2008 ميلادي، يعني همان سالي که سال شعار تغيير در آمريکا بود و باراک اوباما با اين شعار توانست در انتخابات رياست‌جمهوري پيروز شود، روزنامه مشهور واشنگتن‌پست در گزارشي خبر از آن داد که تعداد مدارس تفکيک شده جنسي در آمريکا رو به افزايش است. ........................................... بر اساس گزارش اين روزنامه آمريکايي، بسياري از مدارس در شهر واشنگتن و حومه آن در سال 2008 در تلاش بوده‌اند تا طرح تفکيک جنسيتي را آغاز کنند. تا سال 2002 تقريبا جز در موارد خاص کسي اجازه تاسيس اين گونه کلاس‌ها را نداشت اما در سال 2006 با منعطف‌تر شدن قوانين آموزش و پرورش در آمريکا، اين مشکل تا حدودي حل شد و اين مدارس شکل گرفتند. ..................................... اينکه از 2006 تا 2008 يعني تنها ظرف دو سال اين مدارس با استقبال فراوان مواجه مي‌شوند، تا آنجا که واشنگتن‌پست از تاسيس 500 مورد از آنها خبر مي‌دهد، خود نشانگر تضعيف نظرات معطوف به اختلاط جنسيتي در آمريکاست. واشنگتن‌پست حتي نظرات برخي کارشناسان موافق اين طرح را نيز در زمان خود مطرح کرده است. ..................................... بنابرين به نظر مي‌رسد طرح تفکيک جنسيتي حتي در آمريکا نيز که کشوري غيراسلامي است چندان سطحي به نظر نمي‌رسد، چرا که از 2002 تا 2006 روي آن بحث شده و از سال 2006 به بعد دست‌کم در برابر آن عقب‌نشيني شده است! از 2006 تا 2008 نيز کلي طرفدار پيدا کرده است.
    خيلي متشکرم براي اين مطلب. مشتاق شدم و رفتم متن کامل مصاحبه رو خوندم. آدم متاسف ميشه وقتي ميبينه تو جامعه اسلامي و در يکي از مطرح ترين دانشگاه هاي پايتخت چنين اتفاقاتي رخ داده و آن وقت به جاي برخورد با مسببين و تجليل از کساني که خدمت ميکنن ، چقدر عليه اون ها حرف زده ميشه.
    + 123 
    نتيجه‌ي تفکيک جنسيتي از آمار وزارت علوم کاملا معلومه!
    جناب شريعتي کمتر خالي ببندن براي خودشون بهتره

    http://mmoeeni14.blogspot.fr/2012/07/blog-post_10.html
     <      1   2   3