سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

به گزارش پایگاه شفا :محققان آمریکایی دریافتند مواد شیمیایی موجود در رژ لب و لاک باعث افزایش خطر بروز سرطان سینه می شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری آلمان، محققان فیلادلفیایی طی یک تحقیق ثابت کردند ماده شیمیایی موسوم به بوتیل بنزیل فقالات BBP باعث بروز اختلال در روند تشکیل بافت های سینه می شود که بدنبال آن خطر بروز سرطان سینه افزایش پیدا می‌کند.
بنابراین گزارش،BBP سنتزی در محصولات آرایشی مانند رژ لب ها و یا لاک ها استفاده می شود تا آنها را براق نشان دهد.
این گزارش حاکیست، BBP به گروهی از فقالات ها تعلق دارد که هورمون استروژن را شبیه سازی می کند و تماس با آن بیماری های کلیوی، ناباروری و صدمات جنینی را بدنبال دارد.
براساس این گزارش، فقالات‌ها بعنوان نرم کننده در مواد پلاستیکی استفاده می شوند و استفاده از آنها در اسباب بازی های نوزادان و دندان گیر که هنگام دندان در آوردن نوزاد استفاده می شود، ممنوع شده است.
یادآور می شود، فعالان زیست محیطی به همین دلیل خواستار ممنوعیت استفاده از BBP در صنعت تولید محصولات آرایشی شدند


منبع: پایگاه اینترنتی شفا

مطلب مرتبط ! :

چیست آشغال فرنگی به لبت می مالی؟----------- ز چه تقلید کنی از مدل تو خالی؟
اینکه امروز جوانی و کنی بد مستی-------------- ته آزاد رهت هست عذاب و پستی
رخ زیبا که نیازش به گریسکاری نیست--------- مصرف روژ و گریس عاقبتش بیماریست
گوهری باش ولی در صدف و پوشیده----------- زرشناس آید و جایت بدهد بر دیده
گُل خلقت، شرف خویش به حراج مده----------- به گرازی که کمین کرده به تاراج مده
هدفِ خلقتِ سرکاره هوسبازی نیست----------- به خدا خالق از این بندگی ات راضی نیست

اگه از شعر، خوشت اومده، کاملشو اینجا ببین.

واکنش های شما ! :
پنج نوع واکنش رو میشه از خوانندگان این مطلب و مطلب قبلی (یعنی روژلب) حدس زد:

دسته اوّل: پسرایی که با اینجور مطالب به شدّت مخالفند. نمی دونم ولی شاید منافع چشم هاشون رو در خطر می بینند! به عبارت بهتر: کاسه های داغ تر از آش

دسته دوم: دخترایی که برای ایندست تحقیقات تره هم خرد نمی کنند و استدلالشون هم اینه که: ای بابا! چقدر پاستوریزه ! کی سرطان گرفت که ما دومیش باشیم !

دسته سوم: مذکر جماعتی که با اینجور مطالب موافقند: حالا بعضی ها به دلیل داشتن شمّه ای از "غیرت شهدا نسبت به نوامیسشون" ، بعضیا هم به دلیل خسته شدن از پرداخت هزینه های مواد آرایشی (بیچاره می بینه پولی رو که با زحمت و عرق ریختن و اضافه کاری به دست اوورده باید خیلی راحت بده بابت خرید موادی که خیلی زود تموم میشن، بدون اینکه هیچ دردی از دردای زندیگیشون درمون بشه)

دسته چهارم: دخترایی که اینجور استدلال می کنند: خدا و پیغمبر که میگن آرایش نکن (مگر برای شوهر)، محققان و پژوهشگران هم که میگن آرایش ضرر داره، منطق هم که میگه: "رخ زیبا که نیازش به گریسکاری نیست! " ، اصول مد شناسی هم که میگه: جدیدترین و با کلاس ترین مد اینه که با بقیه فرق کنی! خوب دیگه خداحافظی با آرایش هم فال است و هم تماشا، هم دنیاست هم آخرت، هم رضایت خدا هم سلامت تن، هم باکلاس شدن هم صرفه جویی تو هزینه ها و ده ها "هم" دیگه!...

دسته پنجم: افرادی که - دختر یا پسرش توفیقی نمی کنه! - وقتی می بینند مطلبی عکس نداره حتی زحمت خوندن تیترش رو هم به خودشون نمیدن! چه برسه به اینکه با تأمل مطلب رو بخونند و باهاش مخالف یا موافق باشند!

راستی شما جزء کدوم دسته اید؟...



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( سه شنبه 87/1/13 :: ساعت 6:32 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج