سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

اخیرا پذیرش اسلام توسط مردم اروپا سرعت گرفته است و روز به روز به تعداد مسلمانان جهان افزوده می‌شود. این درحالی است که گسترش اسلام‌هراسی در غرب و تبلیغات منفی رسانه‌ها علیه اسلام و مسلمانان باعث شد باوجود اقدامات راست‌افراطی علیه مسلمانان، گرویدن مردم اروپا به دین مبین اسلام افزایش چمشگیری داشته باشد.

حاکمان غرب زمانی که رشد اسلام در غرب را دیدند احساس خطر کردند و با وضع قوانینی عجیب علیه مسلمانان، درصدد جلوگیری گسترش آن شدند. یکی از کشورهایی که بیشترین محدودیت‌ها علیه مسلمانان وضع کرده است کشور فرانسه است. بر اساس تخمین آماری سازمان سیا[1] و وزارت خارجه آمریکا از جمعیت مسلمانان در فرانسه، مسلمانان حدود 10 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند که حدود یک چهارم از این جمعیت در شهر مارسی هستند.

 

دشمنی فرانسه با حجاب بانوان مسلمان

فرانسه در سال 2004 قانون «ممنوعیت استفاده از نشانه‌های مذهبی در مدارس فرانسه» را تصویب کرد.[2] مجلس فرانسه با تصویب این قانون، منع حجاب اسلامی در مدارس فرانسه رسماً قانونی شد. پیش از آن نیز اغلب مدارس فرانسه به سختی به دانش‌آموزان خود اجازه می‌دادند با پوشش اسلامی در کلاس‌های خود حاضر شوند.

 

تظاهرات علیه قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه

تظاهرات علیه قانون ممنوعیت حجاب در مدارس فرانسه

 

در فرانسه کافی بود تا حملات تروریستی توسط یک تروریستی که خود مسلمان می‌خواند، انجام گیرد تا محدودیت‌های دیگری علیه مسلمانان فرانسه اضافه گردد. در چهاردهم ژوئی? سال 2016 در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه یک کامیون در شهر نیس به جمعیت حاضر در جشن حمله کرد که 86 نفر در این واقعه کشته و نزدیک به 150 نفر نیز زخمی شدند.

 

این حمله تروریستی نیز به پای مسلمانان نوشته شد و محدودیت‌های جدید برای مسلمانان فرانسه در دستور کار قرار گرفت. شهرداری‌های چندین شهر ساحلیِ فرانسه در جنوب و شمال آن کشور با صدور بخشنامه‌هایی، از حضور زنان مسلمانِ با پوشش اسلامی در کنار سواحل را ممنوع اعلام کردند.[3]

 

تصویری از پلیس فرانسه که زن مسلمان را در ساحل نیس اجبار می‌کند تا حجاب خود را دربیاورد!

تصویری از پلیس فرانسه که زن مسلمان را در ساحل نیس اجبار می‌کند تا حجاب خود را دربیاورد!

 

سرایت ممنوعیت حجاب به ورزش فرانسه

 

فرانسه دو سال پیش به بهانه مجلس سنا، لزوم رعایت «اصل بی‌طرفی از راه عدم استفاده از نمادهای مذهبی در زمین بازی» به ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی رای مثبت داد.[4] دولت فرانسه به صراحت گفته بود: «اگر پوشیدن حجاب به روشنی ممنوع نشود، می‌توانیم شاهد ظهور باشگاه‌های ورزشی محلی باشیم که برخی از نشانه‌های مذهبی را تبلیغ می‌کنند!»

سرایت ممنوعیت حجاب به ورزش فرانسه

 

مجلس فرانسه حجاب را در فضاهای آموزشی کشور ممنوع کرده و از ورود دختران محجبه به فضای مدرسه یا دانشگاه ممانعت می‌کنند. کلیپی که به تازگی توسط رسانه‌های اسلامی فرانسه منتشر شده است بیان‌گر این است که دختران مسلمان محجبه در مقابل درب ورودی مدرسه دانشگاه مجبورند حجاب خود را بردارند تا بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

 

سازمان ملل در برابر قوانین بی‌حجابی اجباری در فرانسه فقط به یک انتقاد فرمالیته بسنده کرده است[5] به زبانی دیگر از نظر فلسفه غربی، محدود کردن مسلمانان در فرانسه و دیگر کشورهای غربی مشکلی ندارد و امور داخلی کشورها محسوب می‌شود ولی دخالت این کشورها در موضوع پوشش کشورهای اسلامی از جمله ایران، به معنی حمایت از حقوق زنان است.

 

[1]. https://www.state.gov/u-s-relations-with-france/

 

[2]. https://www.nytimes.com/2004/02/11/world/french-assembly-votes-to-ban-religious-symbols-in-schools.html

 

[3]. https://www.theguardian.com/world/2016/aug/24/french-police-make-woman-remove-burkini-on-nice-beach

 

[4]. https://www.radiofarda.com/a/france-banning-veils-sports-competitions/31662751.html

 

[5]. http://fna.ir/1qlqtm

 

منبع: فارس

 

 

 



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( یکشنبه 102/4/18 :: ساعت 12:21 عصر)


    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج