خيلي با عصبانيت جواب مي دهيد، اگر منظور شما از اين وبلاگ تضرب عقايد، اين گونه پاسخ دادن شايساع نيست ولي گفتيد:
اولا) سقف بيمه و غيره، ربطي به زن و مرد بودن نداره و در هر دو مورد
يکسانه ..................."
مگر من در ميزان سقف بيمه تشكيك كردم كه آنرا ياداوري مي كنيد تازه آنچه را چه شما سقف مي ناميد از ديد بيمه گر است كه متعهد به پرداخت آن است و اصلا بحث ما در رابطه با بيمه، بيمه گر و بيمه گذار نبود كه شما اين موارد را مطرح مي كنيد. صخبت ما سر چيز بسيار ساده تري بود "علت تفاوت ديه مرد و زن" كه شما گفتيد چون مرد نان آور است پس درصورت عدم وجود او ....... بنده هم گفتم تعداد زيادي از خانمها در جامعه ما نان آورند براي آنها چه؟
گفتيد
ثانياً) قوانين بيمه اي، چه بين المللي باشند و
چه نباشند اگر ذره اي با قوانين اسلامي تعارض داشته باشند مطمئن باش در
ايران، اجرا نميشن. پس لطفا سعي نکنيد ما رو الکي مديون حقوق بشر دروغين
غربي ها جلوه بدين
قوانين اسلامي در اين موارد كف ديه را مطرح كرده. اگر شخصي به غير عمد موجب مرگ زني شود و از روي دلسوزي ديه كاملي به ورثه بدهد خلاف شرع انجام داده؟ فلسفه بيمه هم همين است كه شما با پرداخت مبلغ اندك خود را در برابر حوادث بيمه كنيد حال حال اگر الزام اين قوانين بين المللي موجب لحاظ ديه مساوي براي زن و مرد گشته فكر نمي كنم كه با قوانين اسلامي مغايرت داشته باشد.( چون كف ديه را رعايت كرده)
گفتيد: ثالثاً) ارث و ديه، طبق نص قرآن و
احاديث متواتر، براي مرد، دو برابر زن است. پس الکي با ده برابر و غيره،
نسبت ناروا ندين و بحث رو به جاده خاکي نکشونيد
من كجا گفتم ارث مرد ده برابر ارث زن است شما جواب بنده را اصلاً مطالعه نكرديد و با خشم گارد گرفته ايد آرام باشيد و پاسخ مرا مجدداً بخوانيد. بنده گفتم علت تفاوت ده، سه يا دو برابري مد مسلمان نسبت به مرد كافر در چيست (خواهشاً بحث بيمه را وسط نكشيد)
گفتيد رابعاً) در
اينکه بايد قوانين صريح اسلام رو بصورت تعبدي و بدون هيچ شکي قبول کنيم،
کاملا باهاتون موافقم. اما بحث و تحقيق درباره فلسفه ي اين احکام و استفاده
از استدلال هاي منطقي در حد توان خودمون، نه تنها مذموم نيست بلکه توصيه
شده نيز هست.
بدترين نوع حمله به چيزي دفاع بيپايه كردن از آن است. شما با استدلالهاي خود جاي حجمه را باز مي كنيد و من شك دارم كه شما طرفدار واقعي اين موارد باشيد چون در غير اينصورت اينگونه استدلالهاي سخيفي را ملاك قرار نمي داديد
گفتيد : خامساً) در همون برنامه اي که ذکرش رفت،
کارشناس مي گفت که بسياري از اين شبهه ها در زمان ائمه عليهم السلام مطرح و
پاسخ داده شده اند بنابراين بعضي از اين پاسخ ها از سخنان ايشان گرفته شده
اند.
والا پاسخي مدهيد كه مغز آدم سوت مي كشد. كارشناسي ميگفت (كدوم كارشناس، با چه درجه علمي، آيا آيات عظام اين سخنان را تائيد مي كنن؟ و ......) ما كه هيچ، اين موارد بين مراجه نيز گاهاً دازاي تفاسي مختلفه، ببين يك ذره آرامش خودت را حفظ كن و با تندي اين مطالب را نخوان تا بخواهي جواب تند بدهي. لطفاً رجوع كنيد به تا متوجه شويد
http://pnu-club.com/pnu.thread46459.html