سفارش تبلیغ
صبا ویژن
           
 

 

یک. بارها پیش آمده به دوروبری‌هایی که حجاب نصفه‌نیمه داشته‌اند گفته‌ام: «تو که مانتو می‌پوشی، آستین‌ بلندشو بپوش خب، نصف دستت که معلومه» یا «تو که زیاد اهل آرایش نیستی، این یه‌دونه رژم نزن خب» یا «موهات اومده بیرون» یا «جوراب بپوش، پاهات جلب توجه می‌کنه»

و البته جواب شنیده‌ام: «ای باباااا، تو مثل اینکه خیابونا رو ندیدی، این‌همه خوشگل ریخته تو خیابون، کی به این یه‌وجب دست من نگاه می‌کنه» یا «الان دیگه همه دافن، رژ من توجه کسی رو جلب نمی‌کنه» یا «اون مال قدیما بود، الان دیگه همه پاهاشون معلومه» یا «موی همه معلومه، این یه‌تار موی من چیزی نیس»

در مقابل، باحجاب‌ها. باحجاب یعنی کسی که حجاب را کامل، با تمام حدود اسلامی‌ش یا درصورت تمایل بیشتر از آن (مثلاً پوشاندن گردی صورت)، با علاقه و میل خودش، رعایت می‌کند. فکر می‌کنید آسان است توی گرما و ترافیک و شلوغی، با بندوبساط کیف، لپ‌تاپ و یا احیاناً بچه، پنچ‌متر پارچه را دور خود پیچیدن؟ ساق زدن، برای اینکه مبادا نیم سانت بیشتر دیده شود؟ روسری را محکم دور صورت گیره زدن که زیر چانه دیده نشود و مو بیرون نیاید؟ جوراب کلفت پوشیدن تو هل‌هل گرما؟ چه ذهنیتی باعث می‌شود اینها مثل گروه اول «یه تار مو، یه‌دونه رژ، یه‌وجب دست و یه‌ذره پا»ی خود را گم ندانند بین این همه دست و سر و پا و لبی که ریخته کف خیابان‌ها؟!

باحجاب‌ها اعتماد به‌نفس بیشتری دارند. رضایت بیشتری دارند از بدن خود. به اصطلاح روانشناس‌هاbody image شان مثبت است. تصور می‌کنند زنانگی‌شان در همان «یه‌تار مو و یه ذره دست» هم پیدا و تاثیرگذار است. برای این زنان ساق‌پا و لب‌شان ارزش ج.ن.سی دارد، به همین‌خاطر است که نسبت به پوشاندنش اهتمام دارند. این زنان خود را زنی همچون دیگر زنان مکشوفه در خیابان نمی‌دانند. بدن خود را حاوی مقادیر زیادی از ارزش‌های زیبایی‌شناسانه می‌دانند و نسبت به حفظ این زیبایی‌ارزشمند حساس‌اند. به خاطر همین است که زنان محجبه در زندگی زناشویی خود هم موفق‌ترند. اعتمادبنفس عنصر مهمی است در زناشویی و زنان محجبه اعتمادبنفس‌شان بالاتر است.

زنان مکشوفه اعتمادبنفس‌شان کمتر است. تصور می کنند در روابط خود در اجتماع، چیزی کم دارند و باید این کمبود را با توسل به زنانگی‌شان جبران کنند. باید توی دستشویی‌های عمومی تقلای برخی زنان را برای تجدید آرایش ببینید تا این حرف برای‌تان ملموس شود. آنچه باعث می‌شود هیلاری کلینتون وسط صحبت‌های دیپلماتیک یاد رژلبش بیفتد کمبود همان اعتمادبنفس است.

آرایش

 دوم. یکی از دلائل دیگری که نسوان مکشوفه اعتمادبنفس کمتری راجع به بدن خود دارند اینست که خود را در معرض قضاوت مردان زیادی قرار می دهند و خب، بدیهی است که مردان مختلف، سلیقه‌های مختلف هم دارند. دختری را می‌شناختم، سفید و بور. خوشگل بود، از این تیپ‌هایی که بهشان می‌گویند خارجی! یک‌بار دوست‌پسر نامردش بهش گفته بود: «زن باس سبزه و نمکی باشه، نه اینطوری شیربرنج!» این دختر هم کلی دمغ شده بود و طفلک آمده بود می‌پرسید: من بی‌رنگ و رو‌ هستم؟!

گفتم: «نه عزیزم، تو بی‌رنگ و رو نیستی، خیلی هم خوشگل و اروپایی(!) هستی. منتها ایرادت اینه که خودت رو الکی‌الکی عرضه کردی به هر بی‌سروپایی که بتونه درباره‌ت نظر بده. زن باس خودشو فقط به مرد زندگی‌ش نشون بده! کسی که خودش، با میل ورغبت اومده طرف آدم، مرد باس منت زنو بکشه، تا قدرشو بدونه!»

منبع: وبلاگ چشم و چراغ



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( دوشنبه 89/10/13 :: ساعت 10:46 صبح)


    اگر امام حسین(ع) هدف از قیامش رو "اصلاح امت جدش" معرفی کرد، و اگر ما ادعا داریم که از امت رسول خدا(ص) هستیم، پس محرم بهترین زمانه که عینک غفلت رو برای دقایقی هم که شده از روی چشمامون برداریم و بذاریم نور کلام اصلاحگرانه ی امام حسین(ع) دیدگان ما رو هم روشن و بصیر کنه:

    مردم برده های دنیا هستند و دین بازیچه ی زبانشان است،
    تا آنجا دور و بر دین رو می گیرند که زندگیشان در رفاه باشد،
    اما زمانی که در معرض امتحان قرار بگیرند دینداران کم می شوند.

    .............................................................................. بحار الانوار ج 78 ص 117

    خیلی حدیث تکان دهنده و ترسناکیه!
    مبادا ما هم جزء این برده ها ی دنیا باشیم
    نکنه ما هم دین بازیچه ی زبونمون باشه و خودمون خبر نداریم

    آیا دین بازیچه زبونمون نیست وقتی که میشینیم و با خیال راحت غیبت می کنیم و ککمون هم نمیگزه.
    در حالی که دین اسلام به شدت هرچه تمامتر غیبت رو نهی کرده ، تا اونجا که روایت داریم که غیبت از زنا هم بدتره! (الغیبتُ اشدّ مِنَ الزّنا)

    آیا دین بازیچه زبونمون نیست وقتی که در صدا و سیما و سینمامون اساس فیلمهای طنز بدون استثنا، بر مبنای "دروغ گفتن های مکرر" شکل میگیره. و چه چیزی برای یک جامعه، بدتر از این که "دروغگویی" نه تنها قبیح شمرده نشه بلکه به صورت خیلی جذاب و کاربردی آموزش داده میشه!

    آیا دین بازیچه ی زبونمون نیست وقتی که در مراسم عزای حسینی، آرایش کرده حاضر میشیم!
    و بعد توجیه میکنیم که آرایشمون خیلی خفیفه!! و فراموش میکنیم که معیار سنجش اعمال ما "ذره" است. ( و مَن یَعمَل مِثقال ذرةٍ شراً یرَه)

    آیا دین بازیچه ی زبونمون نیست وقتی که جوک های تمسخرآمیز رو مرتبا برای همدیگه پاس کاری می کنیم. در حالی که پیامبر اکرم(ص) یکی از اولین آموزه هاش بعد از مبعوث شدن، مبارزه ی جدی با برتری طلبی های قومیتی بود. چگونه میخوایم روز قیامت خودمون رو از زیر دین ترک ها و لرها و عرب ها و ... خلاصی بدیم؟ چرا وقتی می تونیم بنویسیم "یکی" - "یه نفر" - "یارو" و ... اصرار داریم که بنویسم "ترکه ، لره ، عربه و...

    از اون بدتر چطور وجدانمون اجازه میده که وصله های بسیار زشت و قبیح جنسی رو به مردم فلان شهر بزنیم؟ آیا فکر کرده ایم این خنده های چند ثانیه ای، روز قیامت چقدر ما رو خواهد گریوند؟

    آیا دین بازیچه ی زبون اونایی نیست که تا وقتی که زندگیشون رو براهه بسیجی هستند! ولی همینکه شرایط اقتصادیشون کمی به هم ریخت میشند مخالف دوآتیشه نظام !
    باورتون میشه این جمله ی قصار!! رو با گوشای خودم از زبون یکی از آشناهامون شنیدم: ما با این انقلاب مشکلی نداریم، وضعمون خوب باشه دیگه فرقی نمیکنه شاه بالا سرمون باشه یا خمینی!
    حالا مقایسه کنید با ابوذر که از شدت گرسنگی، آجر به شکمش می بست ولی حاضر نشد که بره زیر پرچم معاویه.

     آیا دین بازیچه زبونمون نیست وقتی که خودمون رو شیعه ی علی(ع) می دونیم اما هیچ حساسیتی نسبت به حجاب ناموسمون نداریم. آیا علی علیه السلام نفرمود : "خدا لعنت کند کسی را که غیرت ندارد" 

    آیا دین بازیچه ی زبونمون نیست وقتی که نمازهامون با حجاب کامل(بدون معلوم بودن حتی یه تار مو) خونده میشه اما در کوچه و بازار ... 

    آیا دین بازیچه ی زبونمون نیست وقتی در بین فامیل به عنوان خونواده ای مذهبی شناخته میشم اما جشن ها و عروسی هامون درست مثل کسانیه که هیچ تقیدی به این امور ندارند

    آیا دین بازیچه ی زبون اونایی نیست که وقتی مهمون میاد خونشون ظاهراً چادر سرشون می کنند ولی زیر چادر، لباس نامناسب تنشونه و انگار قسم خوردند که هر چند دقیقه یکبار چادرشون رو باز و بسته کنند !

    آیا دین بازیچه ی زبونمون نیست وقتی میگیم "یا صاحب الزمان" اما بسیاریمون حاضر نیستیم سهم امام زمان (خمس) رو از توی مالمون بیرون بیاریم تا در راه امام زمان(ع) مصرف بشه.
    خیلی از ماها، حتی نمیدونیم "سال خمسی" چیه؟!

    آیا دین بازیچه زبونمون نیست وقتی که خیلی چیزها رو میدونیم ولی بهشون عمل نمی کنیم
    و بعد توجیه میاریم که عمل مهم نیست و "دلت باید پاک باشه"!
    و حال آنکه خداوند در سوره ی عصر،
    قسم یاد میکنه که همه در حال خسران و زیان هستند مگر کسانی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند و...

     

    خدایا کمکمون کن...
    خدایا بحق روزها و شبهای قدسی محرم، ما را در زمره ی دینداران واقعی قرار بده.



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( چهارشنبه 89/9/17 :: ساعت 11:56 عصر)


    امشب در محله ی ما عروسی ست؛ یک عروسی گرم و پر سر و صدا. نوازنده می نوازد، خواننده می خواند، رقاصه ها می رقصند، ناظران چشم می چرانند، کف می زنند ... و شیطان کف می کند از این همه غفلت!

    و من مانده ام چگونه به این زوج خوشبخت! "مبارک باد" بگویم.
    براستی چه برکتی ست در وصلتی که آغازش با معصیت صدها نفر همراه باشد.
    معصیتی که بساطش را همین جنابان واصلان! فراهم کرده اند.

    اندوه تمام وجودم را گرفته و بغض راه گلویم را. دلم می خواهد به میانشان بروم و فریاد بزنم  آهااااااااای مسلمان نمایان تکنوکرات / رهاوردتان چیست جز منکرات؟ آهای شیعیان مهدی! خون نکنید دل اربابتان را.
    دلم میخواد فریاد بزنم امشب شب جمعه است نزن. امشب شب دعای کمیله نرقص. امشب شب صلواته ، سوت نزن...

    تصور رقص زنانی که در بیچارگی خود دست و پا می زنند و چشمان پر ولع مردانی که با بی غیرتی هر چه تمامتر در حال شکار لحظه ها! هستند سینه ام را مالامال اندوه کرده است.

     

    خدایا کی جامعه ی ما به این درجه از فرهنگ و کمال و کلاس خواهد رسید که:
    می توان شاد بود و در عین حال گناه نکرد...



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( جمعه 89/8/21 :: ساعت 12:51 صبح)


    در شماره 593 هفته نامه یالثارات قسمت "سیاست به روایت همولایتی" مطلبی خوندم که خیلی با مزه بود، عین مطلب رو براتون می نویسم تا شما هم از این مزه بی بهره نمونید! :

    معاون نیروی انتظامی: وضعیت حجاب در کشور رو به بهبودی است!

    و از ابتدای خرداد ماه سال جاری طرح عفاف و حجاب بسیار حساب شده و دقیق اجرا شده و با افرادی که به صورت مانکن و کاملا هدفمند به هنجار شکنی در جامعه می پردازند به شدت برخورد شده است! (کیهان89/7/7)

    * با توجه به وضعیت فعلی حجاب در مملکت که با تلاش های شبانه روزی عزیزان ناجا، قوه قضائیه و حمایت همه جانبه دولت خدمتگذار، بی حجابی و کشف حجاب به یک امر عادی و پیش پا افتاده تبدیل شده و دیگر دیدن خانم هایی با بازوهای برهنه و سرهای بدون روسری در کوچه و بازار و شنای مختلط در سواحل مملکت موجب تعجب هیچ فردی نمیشود، سخنان سردار بزرگوار را بایستی به یکی از شکل های زیر تفسیر و توجیه کرد!

    1- شاید در نظر سردار کلمه "بهبودی" به معنای "بدتر شدن" و افتضاح شدن باشد!

    2- شاید هم ایشان گفته اند "وضعیت بی حجابی در کشور رو به بهبودی است" و خبرنگار درست نشنیده و بی حجابی را حجاب نوشته است!

    3- شاید هم سردار وضعیت حجاب کشور را با سواحل لختی ها در آنتالیا مقایسه کرده و چنین نتیجه ای گرفته است !

    4- البته یقین داریم طرح عفاف و حجاب مورد نظر سردار که از ابتدای خرداد ماه سال جاری و بسیار حساب شده به اجرا گذاشته شده به صورت کاملا "نا محسوس" بوده تا آنجا که هیچ کس ( نه از مؤمنین و نه از فاسقان ) متوجه اجرای آن نشده و حتی زن های بی حجاب در تهران و کیش و قشم و دریا کنار و ... هم اجرای آن را حس نکرده اند! چون امسال آزادتر از سال های پیش و حتی راحت تر از زمان دوم خرداد به برهنگی در ملاء عام پرداختند!

    5- البته منظور از "برخورد شدید" هم احتمالا نگاه چپ چپ مأموران مبارزه با بی حجابی ناجا به مانکن ها و زنان بی حجاب فراوان در کوچه و بازار از پشت مانیتورهای مرکز کنترل ناجا بوده است که در نوع خود شدیدترین برخورد با افراد "هنجارشکن" محسوب می شود.

    6- برای این سردار سرافراز و عزیزان ناجا و عدلیه و دولت، عاقبت بخیری آرزومندیم!



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( پنج شنبه 89/8/6 :: ساعت 6:17 صبح)


    یکی از کمپانی های بزرگ محصولات آرایشی و بهداشتی که در سطح جهان بسیار فعال است لورئال است. لورئال در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران بسیار فعال است به این صورت که کمترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی در تهران هست که محصولات لورئال را عرضه نکند. میلیون ها نفر در ایران به طور همیشگی از محصولات لورئال استفاده می کنند، ولی ایا چه تعدا از آنها از پشت پرده ی زشت و وحشت آور این کمپانی باخبر هستند؟

     برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید...

  • معلوم الحال مجهول الهویه ( چهارشنبه 89/7/14 :: ساعت 7:39 عصر)


    لطفاً مطلب زیر رو که خلاصه ای از متن سخنرانی استاد پناهیان در رابطه با حجاب و عفاف هست، با دقت هر چه تمامتر بخوانید.

    تاکید میکنم با دقت بخونید و از یک جمله اش هم نگذرید!

    حساسیت ما نسبت به حجاب کمتر از حساسیت اروپائیان وخارجی ها نسبت به این مسئله است اگر چنین نیست چرا آنها خلاف قانون اساسی شان رفتار میکنند؟چرا حجاب برای فرانسه که می گوید پوشش آزاد است مهم شده است؟چرا در فیلم ها و کاریکاتور ها حجاب مورد حمله قرار می گیرد؟به جای ارزش حجاب، باید حساسیت دشمنان را نشان دهیم .

    درجایی از سفیر فرانسه سوال شد که شما چرا خلاف قانون اساسی تان باحجاب مخالفت میکنید؟ که پاسخ داد: حجاب یک نوع پوشش نیست بلکه بیرقی است برای یک مکتب برای یک دین که آن دین مبنایش مخالفت با هوای نفسه ،تمدن غرب مبانیش موافقت با هوای نفسه (اگر بشود نشان دهید که یک دختر یا یک زن می خواهد با هوای نفس خود مخالفت کند. دلش میخواهد با دلم میخواهدهای خودش، مخالفت کند آغاز فروپاشی تمدن غرب است)

    حجاب از یک موضوع ارزشی اخلاقی صرف خارج شده شده و تبدیل به یک موضوع استراتژیک سیاسی و یک موضوع فرا امنیتی شده است مسئله حجاب امروزه فوق مسئله امنیتی است،مسئله تمدن ساز شده است.

    مسئله بی حجابی،مسئله بشر نیست.یک مسئله دست ساز است که بعد از پروتکل های دانشوران صهیون ،بعداز اینکه صهیونیست ها تسلط بر جوامع مسیحی پیدا کردند این پدیده بعنوان یک پدیده نوظهور خود را نشان داد و اینک دوران افول خود را نیز آغاز کرده است.

    حجاب میتواند دختر خانم ها را به حس رقابت دچار نکند.

    فرانتس فانون میگوید:هرچادری که دور انداخته شود در مملکت های اسلامی،افق جدیدی را که برای استعمار ممنوع بوده در برابر او می گشاید وپس از دیدن هر چهره ی بی حجابی امیدهای حمله ور شدن استعمار ده برابر میشود.

    به حجاب باید به عنوان یک پدیده عقلانی نگاه کرد:

    کسی که حجاب رعایت میکند نسبت به دوقشر شفقت نشان می دهد، اول نسبت به دخترهای دیگر،که آنها را به چالش نمیکشد وآنها را به رقابت های بی ارزش نمیکشاند.خانمی که اهل رحم وشفقت است وکوچکترین حیا ونجابتی درونش وجود دارد میبیند نزدیک شدن اش به یک خانواده باعث می شود مرد آن خانواده نسبت به خانمش دلسردمیشود زود خودش را جمع میکند.اصلا دین هم اگر در میان نباشد متین تر رفتار میکند.دومین گروهی که مورد شفقت قرار میدهد مردان است که ذهنشان را درگیر نمیکند.

    بی حجابی را می توان بی رحمی نسبت به هم جنس و جنس مخالف دانست.

    وقتی موج بی حجابی در جامعه می افتد به این معنی نیست که تک تک افراد انگیزه بی دینی دارند بلکه موج به رقابت کشیدن که بین افراد افتاد،به رقابت در می افتند.می خواهند بگویند که من کمتر نیستم.هیچ انگیزه ای جز جوگیری نیست.

    حجاب مظهر مهربانی زن است.

    در رابطه بین زن ومرد،زن قدرت تسلط بیشتری دارد و خدا مدیریت رابطه مرد و زن را به زن داده. لذا به او می گوید: توحجاب داشته باش که این رابطه را اداره کنی.

    حجاب مظهر اقتدار زن است.

    مردانی که زن را بی حجاب می خواهند، زنان را ضعیف و غیرمقتدر در مقابل خود می خواهند.

    حجاب میزان لذت از زندگی را افزایش می دهد و بی حجابی علت ناتوانی جنسی است.زن وشوهر باید از هم لذتی را ببرند که ضعف های اخلاقی و روحی هم را نادیده بگیرند.

    ژان ژاک روسو میگوید: شبیه شدن زنان به مردان باعث تسلط مردان به زنان می شود.(نفعی را برای زنان به دنبال نمی آورد)

    حجاب به عنوان یک ارزش دینی، اجباری نمیشود بلکه بخاطر حقوق مردم است (حقوق روانی مردم) که اجبار میشود و این نوعی حق الناس است.

    در کشور ما علت این که بحث حجاب اینطور است اینکه فضا سازی کرده اند و به مذهبی ها نسبت می دهند که مثلا این ها مشکلشان با چند تار مو است در حالی که حجاب برای زن طبیعی است.

    اگر بی بندوباری ، بخشی از آن توسط قانون کنترل نشود به علت ضعف فرهنگی که در جامعه وجود دارد ناخواسته برخی افراد تن به بی حجابی می دهند(از نظر روانی مجبور میشوند)

    حجاب محل تجلی لطافت روح زن است.

    گشت ارشاد قبل از اینکه بیاید سراغ دختران و پسران در جامعه باید راهش را کج کند و برود صدا و سیما و آموزش و پرورش را اصلاح کند.

    جو جامعه طوریست که آزادی حجاب را نمیتواند تحمل کند.

    روزی خواهید دید که نه به دلیل دین و ارزش های اسلامی و به دلیل مبارزه با صهیونیسم، که به دلیل عقلانیت و به دلیل منفعت طلبی عاقلانه ی مردم جهان، مسئله حجاب مسئله ای حل شده است.

    حجاب محدودیت است و انسانی که نخواهد محدود زندگی کند با حیوان هیچ فرقی ندارد.

    آن چیزی که عجیب نیست مقدار بی حجابی درجامعه ماست و آنچه که عجیب است مقدار حجاب در جامعه ما! به دلیل اینکه سی ساله ما کار درست روی حجاب انجام ندادیم فرهنگ سازی نکردیم. دشمن ما حمله های خودش رو هزار برابر کرده...حجاب چیز دمده ای شده...جوانها باید زدگی پیدا کرده باشن مگر اینکه منطق عمیق داشته باشه که منطق عمیقش خوب بیان نشده، لذا شما از این دخترای محجبه بپرسین شما چرا حجاب دارین؟

    منبع: جنجال یک سکوت



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( پنج شنبه 89/6/18 :: ساعت 12:40 عصر)


    مومن و مسجد مثل ماهی و آب

    همه جا میریم اما خونه ی خدا نه؛ همون خدایی رو میگم که به ما توان رفتن به همه جا رو داده.

    خونه ی همه میریم اما خونه ی خدا نه. منظورم از خونه ی خدا، کعبه نیست، بلکه مسجده. همون مسجدی که پیامبر (ص) فرمود: رابطه ی مؤمن با اون مثل رابطه ی ماهی با آبه. مگر ما امّت پیامبر نیستیم؟ پس چرا اون حضرت بسیاری از اوقات شریفشون توی مسجد سپری میشد ولی ما حتی هفته ای بیست دقیقه هم برای مسجد وقت نداریم؟!

    چقدر بدم میاد وقتی طرف از خونه ی خدا (اتفاقاً اینجا منظورم کعبه است!) برمیگرده و شروع میکنه به تعریف کردن از نماز جماعت های عظیم اهل سنت  و به به و چه چه از این همه اهمیت دادن به جمعه و جماعت، اما خودش هیچ قدمی برای عظمت یافتن جماعت های شیعه بر نمی داره!

    به حضرت علی علیه السلام خبر رسید: در کوفه گروهی هستند که در همسایگی مسجد به سر می برند، ولی در جماعت مسلمین حاضر نمی گردند.
    حضرت به شدت عصبانی شد و فرمود:
    باید به نماز با ما در مسجد حاضر شوند، وگرنه، باید کوچ کنند و از همسایگی مسجد دور گردند و با ما همجوار نباشند و ما هم با آنها مجاور نباشیم.
    [1]

    با شنیدن حدیث بالا، دل آدم با هشت و هشت دهم ریشتر شروع میکنه به لرزیدن. مگه میشه شیعه ی علی (ع) باشی و از ناراحتی مولات تحت تأثیر قرار نگیری؟

    نمیدونم چرا اینجوری شدیم؟ نمیدونم این چه بلایی بود که بر سر شیعه فرود اومد؟
    آخه چطور میشه که بعضی ها سال تا سال دلشون برای مسجد تنگ نمیشه؟
    چرا بعضی ها فکر می کنند مسجد فقط مال حزب اللهی هاست؟!
    چه عیبی داره موهامون فشن و لباسهامون تنگ باشه ولی بچه مسجدی هم باشیم؟!
    چه عیبی داره مسجدمون ترک نشه حتی اگه حجابمون چندان که باید و شاید درست نیست؟!
    آخه چطور میشه که بعضی ها قید این همه ثوابی که برای نماز جماعت ذکر شده رو میزنند؟!

    در پایان دو حدیث از آقا رسول الله ، و یک در خواست:

    حدیث اول: آگاه باشید، هرکسی به طرف مسجد برای اقامه ی نماز جماعت حرکت کند، به هر قدمی هفتاد هزار حسنه و ثواب برای او نوشته می شود، هفتاد هزار گناه او پاک می گردد، و به همین اندازه درجاتش بالا می رود... [2]
    ( واقعاً کسی هست که به این ثوابها احتیاجی نداشته باشه؟!)

    حدیث دوم: به یهود و نصاری سلام کنید، ولی بر یهود امت من سلام نکنید.
    عرض کردند: یا رسول الله! یهود امت شما کیست؟
    فرمود: آنها که صدای اذان و اقامه را می شنوند، ولی در نماز جماعت حضور پیدا نمی کنند. [3]
    (واقعاً کسی هست با خوندن این حدیث دلش نلرزه؟!)

    و اما درخواست: همین الان دستت رو از روی ماوس بردار و بذار زیر چونه ات! یک دقیقه، فقط یک دقیقه به حرفام و احادیثی که ذکر کردم فکر کن. خودتی و خدای خودت. ببین میتونی یه برنامه ریزی کنی که هفته ای لااقل دو نماز رو به جماعت بخونی؟ ببین نزدیک ترین زمانی که میتونی برای رفتن به مسجد برنامه ریزی کنی میشه کی؟

    ماه خدا، فرصت خوبیه برای آغاز انس گرفتن با خونه ی خدا
    درست مثل انس گرفتن ماهی با آب...

    پاورقی:
    [1] تنبیه الخواطر ، ج2 ، ص 331
    [2]  مکارم الاخلاق ، ج2 ، ص 375
    [3] لئالی الاخبار ، ج4 ، ص 204



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( دوشنبه 89/6/1 :: ساعت 8:49 عصر)


    به یاری خدا، از امروز بخشی به نام "تصویر حجاب" به موضوعات وبلاگ اضافه ، و هر از چند گاهی به روز خواهد شد.

    میزان استقبال شما از این بخش، فاصله بین آپدیت ها رو تعیین خواهد کرد!

    و اما عکس اول:

    شهید حمیدرضا نظام: خواهرم! حجاب مجوز ورود تو به بهشت است، آیا واقعاً بهشت را نمی خواهی؟

    حجاب و بهشت
    // برای دریافت تصویر، در اندازه اصلی روی اون کلیک کنید //



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( یکشنبه 89/5/10 :: ساعت 8:23 عصر)


    فارسی وان

    1. فکر نکنم کسی باشه که شبکه فارسی وان رو نشناسه!

    2. اما خیلی ها هستند که رئیس این شبکه رو نمیشناسن!

    شبکه فارسی1 متعلق به فردی به نام روبرت مرداک امپراطور رسانه ای و چهارمین مرد قدرتمند آسیاست.
    اما روبرت مرداک کیست؟
    روبرت مرداک یهودی استرالیایی الاصلی است که به سلطان شیطانی رسانه ها معروف است او دارای 60 شبکه تلویزیونی به 13 زبان مختلف است که روزانه حداقل 300 میلیون مخاطب را به خود جلب می کند. همینطور مسئولیت 100 روزنامه و مجله معتبر همچون دیلی تلگراف، وال استریت ژورنال، تایمز، ساندی تایمز، نیویورک پست و نیز شبکه های خبری معروفی همچون فاکس، فاکس نیوز و اسکای نیوز و سایت هایی همچون "مای اسپیس" بر عهده این فرد است. روبرت مرداک که از صهیونیست های بسیار با نفوذ در دنیاست بارها شخصاً به دخالت در امور دیگر کشورها از طریق همین شبکه افسانه ای رسانه ای اذعان داشته است که شاید یکی از مهمترین آنها هدایت افکار عمومی توسط شبکه فاکس‌نیوز در جریان جنگ آمریکا علیه عراق باشد.

    شخصیت عجیب مرداک بسیار قابل تأمل است او در عین حالی که هدایت بزرگترین بنگاه های خبری را بر عهده دارد بیشترین تمرکز خود را بر برنامه های تفریحی ـ سرگرمی نهاده است. در عین حال پر تیراژ ترین مجله انگلیسی یعنی نیوز آوورلد که یک مجله جنسی است متعلق به اوست و همینطور پر تیراژترین انجیل جهان توسط انتشارات او (واندروان) در آمریکا به چاپ می رسد. همین اندک به خوبی بیانگر آن است که لقب سلطان شیطانی رسانه ها لقب برازنده ای برای مرداک است.

    3. در حال حاضر شبکه فارسی 1 ظاهراً برنامه های خود را برای مخاطبان فارسی زبان افغان، تاجیک و ایران تهیه و پخش می کند، لیکن به خوبی مشخص است تمرکز اصلی برنامه ها بر روی مخاطبان ایرانی است. برنامه های این شبکه فارسی شامل پخش سریال های تفریحی و خانوادگی روز دنیا با دوبله فارسی و نیز موسیقی تصویرهای خاص با محتوای جنسی و خشونت می باشد.

    4. امام جواد (ع) در حدیثی بسیار دقیق و تکان دهنده می فرماید: هر کس به گوینده ای گوش سپارد در حقیقت او را پرستیده، اگر آن گوینده از خدا گوید پس خدا را پرستیده و اگر از زبان شیطان (و هوى و هوس و مادیات) سخن گوید، پس شیطان را پرستیده است.
    تحف العقول، ترجمه صادق حسن‌­زاده، ص 824

    5. براستی ما که علاوه بر شنیدن، از دیدن تصاویر شیطان‌پسند هم اجتناب نمی کنیم چه کسی را می پرستیم؟! مبادا سلطان شیطانی رسانه ها، ما را بنده ی شیطان کند در حالی که نمی دانیم...

    مطلب مرتبط :

    خانواده ایرانی در مخاطره فارسی وان



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( سه شنبه 89/4/1 :: ساعت 6:29 عصر)


     

    زنان زیبا برای مردان مضر هستند

    دانشمندان اعلام کردند ملاقات با یک زن زیبا می‌تواند برای سلامت شما مضر باشد.

    تلگراف نوشت: نتایج یک تحقیق در دانشگاه والنسیا نشان می‌دهد که ملاقات با یک زن زیبا باعث افزایش هورمون استرس موسوم به کورتیزول در بدن انسان می‌شود.

    این هورمون تحت تاثیر استرس‌های فیزیکی و روانی در بدن انسان تولید می‌شود که می تواند در نهایت منجر به بیماری‌های قلبی شود.

    برای بررسی این موضوع ، محققان از 84 دانش‌آموز مذکر خواستند که هر کدام در یک اتاق نشسته و مشغول حل یک پازل شوند.در این اتاق دو غریبه که یک مرد و یک زن هم بودند نشسته بودند.

    دانشمندان متوجه شدند زمانی که فرد غریبه مذکر اتاق را ترک می‌کند و دو مرد در کنار یکدیگر باقی می‌مانند میزان هورمون استرس آ‌ن‌ها تغییری نمی کند ، اما زمانی که فرد مذکر اتاق را ترک می‌کند ، میزان هورمون استرس در شخص افزایش پیدا می‌کند.

    کورتیزول در دوزهای کوچک می‌تواند تاثیرات مثبتی در بدن داشته باشد و میزان هوشیاری و سلامت کلی بدن را افزایش دهد .اما در صورتی که این هورمون به طور مداوم در بدن انسان باشد می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های پزشکی مانند بیماری‌های قلبی ، دیابت و فشار خون بالا شود.

    لینک خبر :  انگلیسی     فارسی
     

    من چی میگم!

    اول یه سؤال:
    آیا باز هم کسی هست که ادعا کنه : با حذف حجاب و پوشش در دنیای غرب، روابط بین مردان و زنان عادی شده!

    دوم:
    با دیدن این خبر هم خوشحال شدم، هم ناراحت!
    خوشحال شدم چون می بینم یافته های علمی یکی پس از دیگری، صحت آموزه های اسلامی رو تایید می کنند. و به قول معروف "مدعیان دانایی تازه دارن میرسن به درستی حرفایی که هزار و چهارصد سال پیش اسلام گفته بود."

    بذارین در اینجا دو نمونه ی مرتبط با بحثمون بگم، خیلی حال میده:

    حضرت محمد (ص) فرمود : شیطان به حضرت موسی (ع) گفت : ای موسی ! با زنی که به تو محرم و یا حلال نیست خلوت مکن ( تنها مباش ) ، به خاطر آنکه هیچ مردی با زن نامحرمی خلوت نمی کند ، مگر این که من همراه آن دو هستم. ( و خودم شخصا آن دو را برای گناه و رابطه نامشروع تحریک و وسوسه می کنم )
    بحارالانوار جلد 13 صفحه 350

    مولا علی (ع) می فرماید : اختلاط و گفتگوی مردان با زنان نامحرم سبب نزول بلا و بدبختی خواهد شد ، و دلها را منحرف میسازد.
    بحارالانوار جلد 74 صفحه 291

    و اما ناراحت شدم؛
    چون آدم وقتی فلسفه ی دستورات الهی رو بدونه ناخودآگاه ممکنه رنگ تعبّدی کارهاش کم بشه.
    در "عبادت" و احساس بندگی لذتی هست که هرگز در "خودخواهی" وجود نداره. کسی که برای رضای خدا و به عشق او "روزه" میگیره کجا و کسی که برای تناسب اندام، سختی رعایت "رژیم غذایی" رو تحمل میکنه کجا؟!

    نمی خوام بگم که دونستن فلسفه و فواید دستورات دینی بده. بلکه خیلی هم خوبه؛ و باعث بالا رفتن اطمینان قلبی میشه. اما به شرطی که بعد از دونستن فواید این دستورات باز هم کارهای خوبمون رو برای خدا انجام بدیم نه برای سود مادی خودمون؛ و این، کمی کار رو سخت میکنه!

    کاری که بدون اخلاص انجام بشه قطعا از نتایج معنوی بی بهره میشه و فقط به نتایج مادی میرسه اما کاری که با اخلاص و فقط برای رضای خدا انجام بشه هم از نتایج معنوی با بهره میشه و هم به نتایج مادی و دنیایی میرسه.

    امام صادق(ع) فرمود: «النّظرة سهمٌ من سهام ابلیس مسمومٌ مَن ترکها للّه لا لغَیره اعقبه اللّه ایماناً یجد طعمه؛
    نگاه (به نامحرم) تیر زهرآلوده اى از تیرهاى شیطان است. هر کس آن را براى خدا ترک کند نه بخاطر غیر او، خدا ایمانى به او مى دهد که مزّه آن را مى چشد.»

    من لا یحضره الفقیه ، ج 4، ص 11.

    به امید روز نزدیک
    روز نزدیک جهانی شدن
    جهانی شدن منطق برتر
    به امید روز نزدیک جهانی شدن منطق اسلام



  • معلوم الحال مجهول الهویه ( شنبه 89/3/29 :: ساعت 11:52 صبح)


    <   <<   6   7   8   9      >

    ورود , پسرا ,دخترا , عکس باحال , ورود پسرا ممنوع , روابط دختر وپسر ,روابط دختر و پسر ,زن ,گرل ,گرل فرند ,آرایش ,لباس ,جنسی ,عشق ,عاشق , هوس, ازدواج ,دوست یابی ,شعر ,پسران و دختران ,معشوق ,مهیج